رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند گفت: ۱۸هکتار از اراضی ملی در تلنگ این شهرستان با دستور مراجع قضایی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

۱۸هکتار از اراضی ملی در تلنگ قصرقند رفع تصرف شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،جعفر ملک زهی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند اظهار داشت: شهرستان قصرقند به دلیل جذابیت‌های کشاورزی و اقتصادی همواره مورد هجوم عده‌ای از زمین خواران بوده است.

او افزود: سودجویان و متصرفان اراضی دولتی سریعا شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی و حکم رفع تصرف برای حفاظت و حمایت از این اراضی نیز اجرا خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قصرقند با هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: به گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی نیرو‌های یگان حفاظت از اراضی ملی ادامه می‌دهیم و مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی و بوته‌های مرتعی و یا آتش سوزی در طبیعت مراتب را به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.

او ادامه داد: حفاظت از اراضی ملی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین وظایف سازمانی منابع طبیعی است بنابراین اقدامات حفاظتی در قالب تیم‌های گشت و مراقبت و رصد روزانه عرصه‌های ملی با جدیت دنبال می‌شود.

ملک زهی تصریح کرد: چنانچه حفاظت از این عرصه‌ها به خوبی انجام شود این منابع ارزشمند کمتر دچار آسیب شده و برای نسل‌های آینده نیز حفظ خواهد شد.

شهرستان قصرقند در ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار