مدیاتک در جریان کنفرانس اخیر خود تراشه میان‌رده Dimensity 800 را به رسانه‌ها معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تراشه‌ها با وجود اندازه بسیار کوچک خود یکی از مهم‌ترین اعضای یک دستگاه هوشمند هستند. در واقع این بخش مغز یک دستگاه محسوب می‌شود که برای انجام پردازش‌های مختلف به آن وابسته است. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌ هر سال در حال بهبود بخشیدن به پردازنده‌های خود هستند. یکی از مهم‌ترین شرکت‌های تولیدکننده تراشه مدیاتک است که محصولات باکیفیتی تولید و روانه بازار می‌کند.

معرفی جدیدترین ساخته مدیاتک

شرکت مدیاتک (MediaTek) میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن بود که در آن به معرفی تراشه Dimensity 800، با هدف تولید تلفن‌های هوشمند میان‌رده در سال ۲۰۲۰، پرداخت. این یک مودم یکپارچه 5G بوده و یک راه حل مقرون به صرفه‌تر نسبت به Dimensity 1000/L شناخته می‌شود. اگر به‌خاطر داشته باشید تراشه Dimensity 1000/L را در تلفن هوشمند Oppo Reno3 دیده بودیم.

این شرکت هیچ گونه مشخصاتی را فاش نکرده، اما اعلام کرده است که این پلتفرم در اولین روز‌های سال جدید در CES 2020 لاس وگاس به بازار عرضه خواهد شد.

مدیاتک تراشه میان‌رده Dimensity 800 را با مودم یکپارچه معرفی می‌کند


بیشتر بخوانید: معرفی گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با دوربین دوگانه 


از Dimensity 800 چه انتظاری داریم

انتظاری که از Dimensity 800 داریم این است که برای رقابت با تلفن‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های سری Kirin 800 و Snapdragon 7 کوالکام آماده باشد. در حالی که برگه مشخصات این تراشه بعداً فاش می‌شود، ما مودم واقعی را می‌شناسیم و آن Helio M70 نام دارد که در اوایل سال جاری معرفی شده است. این تراشه می‌تواند به ۴.۷ گیگابیت در ثانیه در downlink و ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در Uplink برسد، از شبکه‌های SA و NSA نیز پشتیبانی می‌کند و دارای NR 2 Component Carrier است.

در حال حاضر، تنها تراشه Dimensity 1000/L دارای این مودم است. سیستم روی تراشه، چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 را به ارمغان می‌آورد و مدیاتک تا ۲۰ درصد بهبود در عملکرد و عمر باتری را در مقایسه با تراشه‌های واحد Cortex-A76 را به کاربران خود نوید می‌دهد. اینکه این اطلاعات درست هستند یا خیر در ماه ژانویه مشخص می‌شود، زیرا در این ماه اولین گوشی دارای این تراشه در بازار دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.