امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر عدالت نیست و برخی از مسئولان به دنبال وظیفه خود نیستند و موارد دیگری را دنبال می‌کنند.

پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر عدالت نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی‌اصفهانی امام جمعه موقت همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه پرداخت یارانه به ۶۰ میلیون نفر عدالت نیست افزود: یعنی در کشور ما ۶۰ میلیون نیازمند وجود دارد؟ این نشان می‌دهد برخی از مسئولان به دنبال وظیفه خود نیستند و موارد دیگری را دنبال می‌کنند.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه اگر کمبود‌ها بین همه تقسیم شود، مردم هم همراهی می‌کنند بیان کرد: بی‌عدالتی‌ها مردم را می‌آزارد، اگر تقوا در همه شئون جامعه ساری و جاری شود، مشکلات برطرف خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ۴۰ سال امت ایران به رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل همه مستکبران ایستاده است ادامه داد: فتنه‌گران و آشوبگران سال ۸۸ به دنبال آشوب بودند که پاسخ خود را با حماسه بزرگ ملت ایران در ۹ دی پاسخ دادند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ تنها آنچه در خیابان‌ها رخ داد نبود بلکه دشمن اهداف خطرناکی را دنبال می‌کرد گفت: برای خنثی کردن این فتنه یک حرکت بزرگ، چون ۹ دی لازم بود که مردم آن را محقق کردند.

او با بیان اینکه حماسه ۹ دی در تاریخ ما ماندنی است ادامه داد: ۱۰ سال پس از فتنه سال ۸۸، افرادی که از بیرون هدایت می‌شدند به بهانه بنزین ورود کردند، اما مردم با بصیرت و هوشیاری به همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی صف خود را از ضد انقلاب جدا و این فتنه را هم خنثی کردند.

مردم عملکرد نمایندگان مجلس را بخواهند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به عدالت تاکید فراوان دارند اظهار کرد: فردی که منتظر امام زمان (عج) است باید عدالت را در وجود خود نهادینه کند.

او با اشاره به اینکه اسلام شرط پست‌های حساس را عدالت عنوان کرده است، افزود: در شرع مقدس اسلام مرجع تقلید، مدیران، مسوولان و حتی امام جماعت باید عادل باشد.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه قاضی نیز باید عادل بوده و خودسازی کرده باشد گفت: با این اوصاف تنها داشتن مدارج علمی کافی نیست.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه کاندیدا‌های مجلس هم باید عادل باشند، ادامه داد: اگر هیات دولت، مجلس، مدیران کل و همه مسوولان عادل بودند، مدینه فاضله شکل می‌گرفت.

او  با اشاره به اینکه اگر کسی عادل باشد حقوق نجومی نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: کاسبان نیز باید در تمام شرایط به ویژه در شرایط فعلی و گرانی عدالت را رعایت کنند.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه امیدواریم مسوولان بخواهند و بتوانند اقدامی کنند تا وضعیت مسکن مناسب‌تر شود گفت: مسوولان باید مانند آیت‌الله رئیسی که می‌خواهد، می‌تواند و انجام می‌دهد تا عدالت را اجرا کند، رفتار کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ظلم اقتصادی همواره نامطلوب است بیان کرد: در شرایط تحریم به دلیل استقامت مردم در مقابل استکبار، کاسبان انصاف را و مسئولان عدالت را بیشتر رعایت کنند.

مردم همدان همواره بصیرت خود را به خوبی نشان دادند

موسوی‌اصفهانی با اشاره به اینکه از مردم همدان باید تقدیر ویژه کرد که همواره بصیرت خود را به خوبی نشان دادند، بیان  کرد: دشمنان بدانند اگر بخواهند علیه این مردم و نظام قدمی بردارند با واکنشی سنگین‌تر مواجه خواهند شد.

او در ادامه خطاب به ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بار سنگین پیام شهدا را برای انتخابات فراموش نکنید و در مجلس باید شورایی اسلامی باشید.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه داوطلبان اگر احساس می‌کنند فرد توانمندتری وجود دارد باید کنار بکشند، گفت: باید فرد توانمند را تقویت کرد نباید تنها به دنبال پست گرفتن بود.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه برخی کاندیدا‌ها برای رأی آوردن ناهار و شام می‌دهند گفت: باید سوال کرد که این پول‌ها را از کجا می‌آورند و به چه قیمتی حاضرند به مجلس راه یابند؟

موسوی‌اصفهانی افزود: مردم باید عملکرد نمایندگان فعلی را بخواهند و ببینند که چه اقدامی برای کاهش بیکاری و پیشرفت استان کردند و چه تغییری در اوضاع مردم ایجاد شده است؟

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی پس از ۶ سال هنوز امید دارند که مسائل را در خارج حل کنند تصریح کرد: اینان اگرچه آبروی سابق را نزد مردم ندارند، اما باز هم بر مواضع خود اصرار می‌کنند.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر اینکه چشم مسوولان نباید به خارج از کشور و بیگانگان باشد، ادامه داد: آخر چه میزان خوش‌بینی از سوی برخی مسوولان به خارج وجود دارد که پس از تجربه تلخ و عهدشکنی غرب باز هم رو به دروازه‌های خارج دارند؟

او با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به ما درس استقامت و ایستادگی داد، بیان کرد: اگر دولتمردان مقام معظم رهبری را همراهی کنند، به جوانان اعتماد کنند، مجری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند مشکلات امروز را پشت سر می‌گذارند.

انتهای پیام/د.ا

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار