اتصال مراکز استان‌ها به راه آهن سراسری، یکی از سیاست‌های در اولویت دولت است که به سرعت در حال پیگیری و اجراست.

اتصال مراکز استان‌ها به راه آهن، سیاست در حال اجرای دولتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  نوبخت معاون اول رئیس جمهور امروز در سفر به خراسان جنوبی و در فرودگاه بیرجندگفت: در یکی دوسال گذشته همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه سراسری راه آهن متصل شده اند و اخیرا هم راه آهن میانه به بستان آباد افتتاح شده است که سال آینده به تبریز نیز می‌رسد.

او افزود: در ادامه همین پروژه‌های راه آهن، اتصال خراسان جنوبی و بیرجند هم جز برنامه است که با سرعت بتوانیم به شبکه سراسری راه آهن وصل کنیم.

نوبخت بیان کرد:امروز از ۱۰هزار واحد مسکونی که برای نیازمندان در خراسان جنوبی تصویب شده است ۲هزار واحد را به بهره برداری می‌رسانیم و سعی داریم بقیه این مسکن‌ها را نیز تا قبل از پایان سال افتتاح کنیم و طوری برنامه ریزی شده است که تعدادی از این واحد‌ها در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

معاون اول رئیس جمهور، ساخت مسکن برای نیازمندان را اقدامی ارزشمند دانست که در آن برای روستائیان و افراد کم درآمد از محل تسهیلات دولت و کمک نهاد‌های بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) خانه ساخته می‌شود.

او عنوان کرد: در این طرح ۵۰درصد هزینه ساخت واحد‌ها به صورت بلاعوض از سوی دولت پرداخت و ۵۰درصد دیگه با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) تأمین می‌شود.

نوبخت گفت: سود تسهیلاتی که از سوی این دو نهاد به ساخت مسکن اختصاص یافته است ۵درصد است که اصل وام و سودش را باز هم دولت تعهد و تضمین کرده است و برای زنان سرپرست خانوار و افرادی که توان پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند این خانه‌ها به صورت کاملا رایگان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۶ دی ۱۳۹۸
اتصال ساوه ، دلیجان ، سلفچگان به راه آهن سراسری