رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان  کرمانشاه گفت: ورود به عرصه فعالیتهای دانش بنیان، کشاورزی قراردادی و فعالیتهای اقتصادی می تواند مراکزکشاورزی خدمات غیر دولتی را به سوی آینده ای بهتر سوق دهد.

کشاورزی به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رمضان رویین تن رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان  کرمانشاه گفت : مطالعه دقیق قوانین بخش کشاورزی خصوصا" قانون افزایش بهره وری،دستورالعمل تشکیل مراکز خدمات غیر دولتی و وظایف، اختیارات و اساسنامه آنها می تواند ما را در مطالبه گری منطقی و هدفمند کمک نماید بنابراین به همه توصیه میکنم این قوانین را یکبار دیگر با دقت مطالعه نمایند.


او  سپس با اشاره به پیشینه طرحهای مختلف ناظرین محصولات راهبردی در سال 1382، ایجاد شرکتهای خدمات فنی و مهندسی کشاورزی در سال 1386 و سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در افزایش عملکرد تولید با ارتقاء ضریب نفوذ دانش در واحدهای تولیدی،ایجاد تقاضای دانش را از جمله مهمترین وظیفه مهندسین کشاورزی عنوان کرد و افزود: امروزه صاحبان پیشرفته ترین تکنولوژیهای روز دنیا با ترسیم دورنمای بهتر شرایط زندگی مردم دانش خود را به محصول تبدیل کرده و برای آن تقاضای خرید ایجاد میکنند.


 روئین تن فعالیت مراکز خدمات غیر دولتی را در سه بخش خدمات پیشخوانی و فوری، فعالیتهای میان مدت و فعالیتهای بلند مدت دارای امنیت شغلی و درآمدی پایدار توصیف کرد و افزود:ورود به عرصه فعالیتهای دانش بنیان، کشاورزی قراردادی و فعالیتهای اقتصادی و حتی همکاری جهت انجام بخشی از وظایف سایر وزارتخانه ها می تواند این مراکز را به سوی آینده ای بهتر سوق دهد.


رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه ضمن تاکید بر رعایت اخلاق و روحیه کار گروهی در بین اعضای شرکت ها و رهنمود آنها به همکاری توام با صبر و تحمل با همدیگر گفت: مراکز خدمات غیر دولتی کشاورزی باید الگوی اخلاق، رفتار و احترام متقابل به همدیگر و به بهره برداران و دست اندرکاران بخش کشاورزی باشد.

او  با ابراز امیدواری از اهداف تشکیل این مراکز، یکی از اصلیترین وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی را تعامل و فراهم کردن بستر واگذاری بسیاری از فعالیتهای سازمان جهاد کشاورزی به این مراکز عنوان کرد و از حاضرین خواست نظرات ،پیشنهادات ،انتقادات و ابهامات خود را در این خصوص مطرح نمایند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.