سخنگوی شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد این شرکت مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار غرامت به حساب شرکت نفت و گاز اوکراین واریز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد به موجب حکمی که دیوان داوری استکهلم در فوریه ۲۰۱۸ صادر کرد، گازپروم مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار غرامت به حساب شرکت نفت و گاز اوکراین واریز کرد.

یوری ویترنکو، مدیر اجرایی شرکت نفت و گاز اوکراین در صفحه فیس بوک خود دریافت این مبلغ را از شرکت گازپروم تایید کرد.

آلکسی میلر، مدیر گازپروم هفته گذشته گفت با توجه به این که این شرکت روسی در دیوان داوری استکهلم در فوریه ۲۰۱۸ به پرداخت جریمه به نفت و گاز محکوم شد، بنابراین گازپروم می‌پذیرد تا ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به طرف اوکراینی پرداخت کند.

شرکت نفت و گاز اوکراین به نوبه خود اعلام کرد در عوض به تمامی پیگیری‌های قضایی در دادگاه‌های بین المللی علیه گازپروم پایان خواهد داد. بنابر گزارش‌ها، این بیانیه‌ها کمی پس از اعلام خبری صورت گرفت که بر اساس آن کی یف و مسکو در پایان چندین ماه مذاکرات سخت، توافقنامه تمدید انتقال گاز روسیه به اروپا را از طریق اوکراین امضا کردند. توافقنامه میان مسکو و اوکراین موجب می‌شود تا از جنگ جدید بر سر گاز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار