رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان، ۱۰ دی ماه در محله هفتون (معراج) افتتاح می‌شود.

مسعود مهدویان فر رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در گفتو گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: یکی از مهم‌ترین بحث‌های اجتماعی کنترل و کاهش آسیب است که سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای این موضوع هدف و خط مشی مشخص کرده است.

او با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، فرهنگسرا‌های محلات آسیب خیز و حاشیه‌ای هستند، اظهار داشت: توسعه محلی حتما با توسعه فیزیکی و کالبدی حاصل نمی‌شود و باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی دنبال شود.

مهدویان فر با بیان اینکه ۲۰۰ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در کشور وجود دارد، بیان کرد: نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان ۱۰ دی ماه در محله هفتون (معراج) با حضور محبوبی مشاور وزیر کشور و معاون اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور افتتاح می‌شود که در این روز تفاهم نامه‌ای در این زمینه بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، استانداری و وزارت کشور نیز منعقد خواهد شد.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا چند ماه آینده ۳ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در شهر اصفهان راه اندازی می‌شود.

او ادامه داد: این دفاتر قرار است تا ۳ سال فعالیت خودشان را در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیر رسمی که منجر به حاشیه نشینی در شهر‌ها شده با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمت رسانی، آموزش مردم و توانمندسازی گروه‌های هدف ادامه دهند.

مهدویان فر با بیان اینکه در این دفاتر ۶ نفر حضور دارند، بیان کرد: مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناس اقتصادی، کارشناس حقوق، کارشناس جامعه شناسی و کارشناس برنامه ریزی و توسعه شهری در این دفاتر حضور دارند.
 
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار