همایش نکوداشت آیت الله محقق داماد، با عنوان همایش آموزگار فقاهت، ۱۲ دی در قم برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام مختاری دبیر علمی همایش آموزگار فقاهت در جمع خبرنگاران گفت: پنج شنبه ۱۲ دی به مناسبت پنجاه و یکمین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمحمد محقق داماد، همایش آموزگار فقاهت در پژوهشکده علامه طباطبایی حرم حضرت معصومه (س) برگزار میشود.

او  افزود: همایش آموزگار فقاهت با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز و با سخنرانی آیت الله جوادی آملی، استادی، اعرافی و وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه خواهد یافت.

 حجت الاسلام مختاری ادامه داد: رونمایی از موسوعه ۲۱ جلدی آیت الله محقق داماد از برنامه‌های این همایش است که شامل تقریرات فقهی این عالم بزرگ است که توسط آیت الله جوادی آملی، مکارم شیرازی و مرحوم آیت الله مومن، حائری اصفهانی و فرزند ایشان سیدعلی داماد به رشته تحریر درآمده است.

او افزود: رونمایی از لوح فشرده تقریرات آیت الله داماد، ارائه مستند ۲۵۰ دقیقه‌ای از زندگی این بزرگ و رونمایی از کتاب سرگذشت زندگی وی از دیگر برنامه‌های روز همایش است.

آیت الله سید محمد موسوی محقق احمدآبادی معروف به محقق داماد از شاگردان آیت الله حائری است که از نوابغ حوزه قم به شمار می‌رفت.

او در سن ۶۳ سالگی در سال ۱۳۴۷ به لقاءالله شتافت و مزار این فقیه وارسته در قسمت شرقی صحن مطهر حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

از برجسته‌ترین شاگردان ایشان میتوان به رهبرمعظم انقلاب، سیدموسی صدر، شهیدمطهری، شهیدبهشتی و آیات عظام آیت الله جوادی آملی، مکارم شیرازی، استادی، شبیری زنجانی و نوری همدانی اشاره کرد.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار