رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : این دانشگاه بر عملکرد مراکز درمان با دارو‌های آگونیست ام ام تی نظارت کامل دارد و با مراکز متخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمود‌رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : افراد دارای اعتیاد، نیاز به حمایت‌های اجتماعی و خدمات جامعی در چرخه درمان خود در مراکز درمانی ترک اعتیاد دارند.

او گفت : فرد دارای اعتیاد باید به عنوان یک بیمار در جامعه شناخته شود و برای سوق دادن این افراد برای دوره درمان به تلاش همگانی نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: هدف اصلی مراکز درمانی ترک اعتیاد، پیشگیری از گرایش افراد دارای اعتیاد به مصرف دوباره مواد مخدر است و برای محقق شدن این هدف نظارت و بررسی اقدامات و فعالیت‌های این مراکز توسط کمیته درمان حمایت‌های اجتماعی ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید به بهترین نحو صورت گیرد.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی بر عملکرد مراکز درمان با دارو‌های آگونیست (MMT) نظارت کامل دارد و با مراکز متخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.

روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بازدید‌های دوره‌ای معاونت درمان دانشگاه در راستای نظارت بر مراکز درمانی ترک اعتیاد اشاره و گفت:این بازدید‌ها موجب همکاری‌های همه جانبه در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهینه به جامعه هدف در این مراکز شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: همکاری و تعامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات و تلاش‌های این مجموعه در راستای اعتلای سلامت جامعه و پیشگیری و درمان اعتیاد با مواد مخدر قابل تقدیر است.

شمشیری افزود: در حوزه درمان و نظارت اقدامات مثبت و ارزنده‌ای انجام شده که توانسته کارایی و عملکرد مراکز درمان با دارو‌های آگونیست (MMT) را نسبت به گذشته ارتقا دهد.

او گفت: پس از بازدید‌های به عمل آمده از این مراکز در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراکز ترک اعتیاد متخلف، تعطیل، کسر سهمیه و حتی به دادگاه معرفی خواهند شد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.