رئیس اداره اجرایی زكات فارس از پرداخت ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زكات در ۹ ماهه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام علی‌اكبر جعفری در نشست شورای زكات استان از پرداخت ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زكات در ۹ ماهه سال جاری در این استان خبر داد و گفت: از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای محرومان استان و مابقی برای اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

او افزود: در ۹ ماهه سال جاری در مجموع ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زكات از مردم استان فارس جمع‌آوری شده است.

 جعفری با بیان اینكه در ۹ ماهه سال گذشته میزان جمع‌آوری زكات در سطح استان ۳۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است كه ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: بیشترین رشد را در ریز مجموعه حساب‌های خود در زكات‌های مستحب داشتیم كه ۱۱۳ درصد رشد داشته است.

او با تصریح اینكه شیراز، مرودشت و كازرون بیشترین میزان جمع‌آوری زكات را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در شیراز ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، مرودشت ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و در كازرون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زكات جمع‌آوری شد كه شیراز در جذب و جمع‌آوری زكات توانسته رتبه اول را در كشور به دست آورد.

رئیس اداره اجرایی زكات استان فارس به هزینه‌كرد مبالغ زكات جمع‌آوری شده نیز اشاره كرد و گفت: این مبالغ در دو بخش پروژه‌های عام‌المنفعه و امور محرومین هزینه می‌شود كه ۷۷ درصد مبالغ زكات در بخش امور محرومین و ۲۳ درصد در بخش پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

او با بیان اینكه بیش از ۴۰ میلیارد تومان از زكات جمع‌آوری شده استان در امور محرومان هزینه شده است، گفت: این امور مانند تهیه ۵۵۷ جهیزیه، ۹۷۲ كمك هزینه درمانی، ۱۹۶ كمك هزینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب، ۱۹ مورد آزادی زندانیان نیازمند، ۱۶۸ مسكن احداثی برای محرومان، ۱۹۷ مورد بازسازی مسكن محرومان بوده است كه به ۷۹ هزار و ۳۲۶ نفر از نیازمندان استان نیز از محل وجوهات كمك معیشتی پرداخت شده است.

جعفری با تصریح اینكه ۴۶ پروژه عام‌المنفعه نیز از محل وجوهات زكات اجرا شده است، گفت: احداث ۱۶ مسجد، ۳ خانه عالم، یك غسالخانه، ۱۴ حسینیه و فاطمیه و ۱۶ مورد احداث جاده و درمانگاه از جمله این پروژه‌های عام‌المنفعه هستند.

رئیس اداره اجرایی زكات استان فارس همچنین گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای بحث زكات در استان دنبال می‌كنیم كه برپایی شورای زكات روستاها، نشست‌های علمی و تخصصی و اردوهای جهادی با همكاری سپاه، جهاد كشاورزی و روحانیان و مبلغان از جمله این برنامه‌ریزی‌ها هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.