سهمیه سوخت صیادی هنوز به شیلات بوشهر ابلاغ نشده است

در حالی که رئیس سازمان شیلات ایران از تصویب سهمیه ۱۲۰۰ لیتری بنزین یارانه‌ای برای صیادان خبر داده، شیلات بوشهر می‌گوید هنوز این سهمیه ابلاغ نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، عصر دیروز اعلام شد بر اساس رایزنی‌های سازمان شیلات ایران با وزارت‌خانه‌های نفت و کشور، سهمیه بنزین ۱۲۰۰لیتر در ماه برای قایق‌های صیادی با قیمت  ۱۵۰۰ تومان به تصویب رسید.

نبی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به رایزنی سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور درباره در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای صیادان اشاره کرد و گفت:در رایزنی‌ها و مکاتباتی که انجام گرفت، توجیهات فنی سهمیه بنزین صیادان را یادآور شدیم.

او افزود: در این مذاکرات به سهمیه‌بندی قبلی بنزین برای قایق‌های صیادی، مصرف سوخت این قایق‌ها، نظرات فائو در این زمینه، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی، روز‌های دریاروی و ... اشاره کردیم و متوجه شدیم که مسئولان تصمیم‌گیر در این زمینه پیش‌تر از این دلایل فنی آگاهی نداشتند.

رئیس سازمان شیلات با اشاره به اینکه در سهمیه‌بندی بنزین نیز دیدگاه سازمان شیلات را جویا نشده بودند، بیان کرد: به همین دلیل با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به نمایندگی از وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه رایزنی کردیم و مقرر شد در این زمینه بازنگری‌های لازم صورت گیرد که در نتیجه این بازنگری و براساس مصوبه جلسه اخیری که در این زمینه برگزار شد، مقرر شد سهمیه بنزین قایق‌های صیادی کمی کمتر از ۱۴۰۰ لیتری که در دور قبلی سهمیه‌بندی در نظر گرفته شده بود، روی رقم ۱۲۰۰لیتر در ماه مصوب شود و در وهله دوم، نرخ سوخت نیز ۱۵۰۰تومان در هر لیتر در نظر گرفته شود.

به گفته خون میرزایی، اکنون این مصوبه روند اجرایی خود را می‌گذراند.

در همین حال، پیگیری خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،  از اداره کل شیلات این استان بیانگر این است که هنوز سهمیه ۱۲۰۰لیتری به این اداره کل ابلاغ نشده است.

این سهمیه در حالی تعیین شده که قایق‌های صیادی روزانه دست‌کم بین ۸۰ تا ۱۰۰ لیتر بنزین لازم دارند و با توجه به این که برای صیادان ۲۱ روز دریاروی در ماه تعیین شده، میزان نیاز قایق‌های صیادی در یک ماه ۱۶۰۰ تا ۲۱۰۰ لیتر است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.