رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال تا پایان آذر ماه یک هزار و ۱۶۴ عملیات توسط آتش نشانان انجام شد که ۶۹۰ مورد آن اطفای حریق بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سهیل فضل‌وزیری گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده توسط آتش‌نشانان سنندجی در سال جاری، ۶۹۰ مورد عملیات اطفای حریق و ۴۷۴ عملیات امداد و نجات است.

وی افزود: ۲۱۱ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۷۷ مورد گیر کردن افراد در آسانسور، ۳۹ فقره گیر کردن انگشتر در دست، ۳۲ فقره تصادف رانندگی، ۳۱ فقره بسته شدن درب، ۲۳ مورد آبگرفتگی و سیلاب و ۱۳ مورد سقوط در چاه و ریزش آن از جمله عملیات‌های امداد و نجات در سال جاری بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج انجام چهار مورد سقوط اشیا، چهار فقره خفگی و گاز گرفتگی، سه فقره سقوط از ارتفاع، چهار مورد ریزش آوار، دو مورد غواصی، سه مورد برق گرفتگی، چهار فقره انفجار گاز و ۲۴ فقره سایر موارد را از دیگر عملیات‌های امداد و نجات در این مدت اعلام کرد.

فضل وزیری ادامه داد: همچنین از مجموع عملیات‌های اطفای حریق نیز ۴۳۲ مورد مربوط به فضا‌های سبز، کشاورزی، مراتع و جنگل‌ها، ۹۸ مورد مسکونی، ۴۶ مورد تجاری، ۵۹ مورد خودرو و ماشین آلات و ۲۲ فقره ضایعات و زباله بوده است.

وی یادآور شد: همچنین هشت مورد انبار، شش فقره صنعتی، دو مورد تاسیسات شهری، دو مورد مراکز بهداشتی و درمانی، دو مورد اداری، یک فقره مراکز تجمعی و آموزشی و ۱۲ فقره مربوط به سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج بیان کرد: در عملیات‌های انجام شده، ۷۳ نفر از شهروندان و سه نفر از آتش‌نشانان دچار آسیب دیدگی شده و هشت نفر نیز جان خود را از دست دادند ضمن اینکه امسال یک هزار و ۱۴۵ ماموریت در داخل محدوده شهر، ۱۳ مورد خارج از محدوده و شش مورد نیز در روستا‌ها انجام شده است.

فضل وزیری گفت: امسال شش هزار و ۵۳۴ نفر تحت آموزش قرار گرفتند که از این تعداد، ۷۶۸ نفر به صورت درون سازمانی و پنج هزار و ۷۶۶ نفر نیز به صورت برون سازمانی بوده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.