هاشمی درباره سهم تهران از بودجه سال آینده کشور توضیحاتی داد.

سهم محیط زیست و مسکن هر ایرانی در بودجه سال آینده تنها ۲ هزار تومان/ ضرر هزار میلیارد تومانی تعطیلی هر روز پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به فصل بررسی بودجه سال ۹۹ کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: هفته گذشته بودجه سال آینده کشور را ورق زدم تا ببینم سهم شهر تهران از بودجه سال آینده به چه میزان است و وضعیت حمل و نقل پایتخت به چه ترتیبی می‌خواهد توسعه یابد که بررسی‌های من نشان داد حق شهروندان تهرانی در بودجه سال آینده تضییع شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بودجه ۵۶۰ هزار میلیارد تومانی که از محل بودجه عمومی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به این شکل بودجه ریزی سهم محیط زیست و مسکن برای هر ایرانی تنها ۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در دیگر حوزه‌ها می‌توان متوجه شد که در بعد محیط زیست و آلودگی هوا این عدد بسیار پایین است.

هاشمی گفت: سهم محیط زیست برای هر ایرانی زیر ۱۰ هزار تومان و رقمی بالغ بر ۷ هزار تومان در نظر گرفته شده است و به زبان ساده در مورد استان تهران و به ویژه شهر تهران پایین‌ترین سهم بودجه در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: سهم استان تهران در سرانه جمعیتی رقمی کمتر از ۶۰ هزار تومان است و می‌توان گفت که بودجه محیط زیست و حمل و نقل برای سال آینده نزدیک به صفر است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا تصریح کرد: با این وضعیت آلودگی هوا انتظار ما از نمایندگان تهران و کلانشهر‌ها و به ویژه شهردار تهران که تأکید زیادی بر قانون گریز نبودن دارد، این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق شهروندان داشته باشد.

هاشمی ادامه داد: نمایندگان سایر کلانشهر‌ها باید برای رسیدن به حقوق خود تلاش کنند، زیرا رأی خوبی در مجلس شورای اسلامی دارند.

او با اشاره به توقعات مردم از مدیریت شهری برای حل مشکل‌ها گفت: سال آینده در همین زمان مورد هجوم قرار می‌گیریم که چرا کاری برای پایتخت نمی‌کنیم و باید بگوییم که تعطیلی هر روزه پایتخت رقمی نزدیک به یک هزار میلیارد تومان ضرر به جا می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار