۹ سالن تئاتر و مجمتع‌های هنری فرهنگی استان در اختیار هنرمندان است که برخی نیازمند تامین اعتبار و برخی نیاز به مناسب سازی دارند.

زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۵ نمایش در استان به روی صحنه رفته  که برای تئاتر استان نوید خوبی است.

او افزود: در استان مجموعا ۹ سالن تئاتر و ۳ پلاتو در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد قرار دارد که توسط گروه‌های تئاتر در حال بهره برداری هستند.

زمزم با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ گروه تئاتر در خراسان جنوبی ثبت شده اند، عنوان کرد: متقاضیان ثبت گروه تئاتر تا پایان دی ماه زمان دارند تا به سامانه استقرار گروه‌ها مراجعه و ارائه مدارک لازم گروه خود را در اداره فرهنگ و ارشاد ثبت کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: امسال هنرستان هنر‌های زیبا در حوزه دختران با ۳۰ دانش آموز در رشته‌های نمایش، سینما و نقاشی آغاز به کار کرده است.

او در پایان گفت: اداره فرهنگ و ارشاد با در اختیار گذاشتن سالن‌های تمرین و امکانات اولیه و حتی ارائه کمک هزینه‌های ساخت دکور و تبلیغات از هنرمندان استان حمایت می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.