سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: تا زمانی که افزایش قیمت نان به صورت رسمی ابلاغ نشود، نانوایان حق کم فروشی و یا گران فروشی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمدی سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران گفت: قیمت نان افزایش نیافته است و نانوایان تا زمانی که نرخ جدید به صورت رسمی ابلاغ نشده، حق کم فروشی و یا گران فروشی ندارد.

محمدی افزود: پس از افزایش قیمت بنزین، گشت‌های مشترک با هدف کنترل بازار، شدت بیشتری گرفته و تاکنون، بیش از ۲ هزار بازرسی انجام شده است.

به گفته محمدی، قیمت گوشت سفید در بازار کاهش یافته و بازار از ثبات برخوردار است.

او به رصد بازار لوازم یدکی در استان هم اشاره کرد و افزود: رصد بازار لوازم یدکی و سایر اقلام مورد نیاز مردم نشان می‌دهد که استان قزوین، کمترین افزایش قیمت در این زمینه را داشته است.

محمدی درباره پای افزایش بی رویه قیمت کپسول‌های گاز هم گفت: در زمینه توزیع سیلندر گاز، هنوز مشکل رفع نشده است، بیشترین گاز مورد نیاز استان را پرسی گاز تأمین می‌کند که نمایندگی این شرکت، به دلایل غیر موجه، هنوز نتوانسته سهمیه استان را جذب کند که با ورود استاندار مشکل به زودی برطرف خواهد شد.

محمدی گریزی هم به اجرای طرح شب یلدا زد و گفت: در جریان بازدیدها، سه واحد متخلف میوه و گوشت فروشی پلمپ شدند.

سرپرست اداره کل تعزیرات، از پویش بدون قیمت نخریم هم که از سوی سازمان صمت راه افتاده است هم حمایت کرد و گفت: تعزیرات برای پیگیری تخلفات بازار، نیازمند همراهی جدی مردم است و حمایت مردم از این پویش منجر به نظارت جدی بر قیمت‌های درج شده بر روی کالا‌ها می‌شود.

محمدی همچنین از برگزاری کارگاه خرید بهینه کالا در استانداری خبر داد و گفت: در این کارگاه، به خانم‌ها نحوه صحیح خرید آموزش داده شد تا با اقتصادی کمتری بر خانواده‌ها تحمیل کنند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان با تأکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین نباید در افزایش قیمت کالا‌ها اثرگذار باشد، گفت: حمل و نقل کالا در بسیاری از موارد با خودرو‌های گازوئیل سوز انجام می‌شود و با توجه به افزایش سهمیه بنزین وانت بارها، همچنان شاهد سوء استفاده این افراد از افزایش قیمت هستیم که به آن‌ها هشدار می‌دهیم که به زودی به سراغشان می‌آییم.

او افزود: ۹۰ درصد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در این سازمان رسیدگی می‌شود.

محمدی با اشاره به کشف ۳۳۶ دستگاه ماینر برای استخراج ارز مجازی گفت: در حال حاضر استخراج کنندگان غیرقانونی ارز دیجیتال، بالاترین میزان جریمه را داشته اند.

محمدی از نبود زیرساخت‌های مناسب برای نظارت بر شرکت‌های اینترنتی هم گلایه کرد و البته پلیس فتا را مسئول پیگیری این تخلفات عنوان کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان درباره آرایشگاه‌هایی با قیمت‌های نجومی زنانه در استان هم واکنش نشان داد و گفت: برخی از آرایشگاه‌های زنانه با ایجاد زرق و برق‌های فراوان و به اصطلاح لاکچری، علاوه بر مطالبه ارقام نجومی از بانوان، اقدام به فعالیت‌های درمانی و پزشکی می‌کنند که بازرسان تعزیرات به زودی سراغ آن‌ها می‌روند و علاوه بر این، اگر مردم شکایتی هم از فعالیت‌های این آرایشگاه‌ها داشته باشند، به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار