قدیمی گفت:بخش ارسال آثار دوباره به جشنواره بین المللی شعر فجر برگردد و رویه جایزه دادن صرف به کتاب تغییر کند.

بخش ارسال آثار به جشنواره شعر فجر بازگردد

صابر قدیمی شاعر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره افزوده شدن بخش ویژه به جشنواره شعر فجر امسال و  داوری آثار شاعران زیر ۲۵ سال در این جشنواره گفت: افزوده شدن بخش ویژه به جشنواره شعر فجر و داوری آثار شاعران زیر ۲۵ سال به این جشنواره اتفاق خوبی است. کاملا موافق هستم که بخش ارسال آثار به جشنواره دوباره به جشنواره بین المللی شعر فجر برگردد و  جایزه دادن صرف به کتاب در این جشنواره تغییر کند.

او افزود: جشنواره شعر فجر به حالت قبلی که در آن شاعران آثارشان را برای جشنواره می‌فرستادند و شور و هیجانی در زمان برگزاری آن وجود داشت، بازگردد. این کار اتفاق مبارکی است که روی داده و در چند سال اخیر شاهد بودیم کتاب‌های شعر در جشنواره شعر فجر بررسی می‌شد و دیگر آن شور و هیجانی که در دوره‌های قبلی جشنواره وجود داشت در این چند دوره دیده نمی‌شود.

این شاعر با اشاره به محدویت سنی شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر امسال اظهار داشت: اگر محدودیت سنی برای شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر نمی‌گذاشتند و شاعران می‌توانستند بدون محدودیت سنی در این جشنواره شرکت کنند، بهتر بود. با افزوده شدن این بخش به جشنواره این اتفاق روی می‌دهد که شاعران جوان ما هم به جامعه ادبی معرفی شوند و شرایط را بهتر می‌کنند.  

قدیمی ادامه داد:شاعرانی که به مرحله نوشتن کتاب رسیده اند جوایز مختلفی برای کتاب برگزار و کتاب‌ها در این جوایز داوری می‌شود. این دسته از شاعران نیاز ندارند به جامعه ادبی معرفی شوند. یکی از راه‌های معرفی این شاعران، معرفی آن‌ها از طریق جشنواره است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.