رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۲۷ شرکت فناور اردبیل در صادرات کالاهای تولید شده موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور ،رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: حمایت از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت با هدف اشتغالزایی ، تولید و ورود به بازارهای تجاری مورد تاکید قرار گرفته و استفاده شرکت‌های فناور از ایده‌های پارک علم و فناوری می‌تواند در رونق تولید و یافتن بازارهای مناسب داخلی و خارجی نقش بسزایی را ایفا کند.

او از موفقیت ۲۷ شرکت فناور اردبیل در صادرات کالاهای تولید شده خبر داد و افزود: پارک علم و فناوری حلقه اتصال دانشگاه، جامعه و صنعت محسوب می‌شود.

ابراهیم‌پور بیان‌کرد: در گزارش‌های ارائه شده مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت خلاء و کمبودهایی در حوزه بازاریابی و بهره‌گیری از علوم نوین در تولید محصولات احساس می‌شود که در صورت بها دادن بیشتر به پارک‌های علم و فناوری و بهره‌مندی از ایده‌های جدید فناوران می‌توان اتفاقاتی نو را در کشور رقم زد.

او گفت: در پارک‌های علم و فناوری جوانان دارای ایده و نخبه ابتدا طرح و ایده خود را ارائه می‌دهند تا در صورت تایید طرح، نمونه آزمایشگاهی آن تولید شده و در ادامه مراحل ثبت اختراع، ثبت شرکت، تولید انبوه و تجاری‌سازی طی شود.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه سرمایه‌گذاران و صنعتگران اعتماد بیشتری به واحدهای فناور داشته باشند در رشد و شکوفایی ایده‌ها و ارزآوری و رونق تولید نیز موفق ظاهر خواهیم شد.

ابراهیم‌پور نمونه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را تولید چهار قلم گندم متناسب با اقلیم و شرایط خاص مناطق کشور، تولید درخت اورس با عمل‌آوری سه ماهه، تولید سنسور خودرو، اسماربلوتوث و نانوپودر اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود محصولات تولیدی به مرحله تجاری‌سازی برسند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.