سرهنگ حسنی گفت: ۶۲ درصد جرایم سایبری استان در ۹ ماهه امسال در حوزه مالی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی کاربران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پلیس با بهره گیری از قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در ۹ ماهه سال جاری توانست ۹۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده در فضای اینترنت را کشف کند.

او افزود: افزایش کاربران فضای مجازی و استفاده از قابلیت‌های غیر قابل انکار فضای مجازی به خصوص در حوزه بانکداری و خرید‌های اینترنتی، رعایت نکردن اصول ایمنی و امنیتی توسط برخی کاربران بستر را برای کلاهبرداران و مجرمان این فضا باز کرده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان بیان کرد: بیشترین جرائم رخ داده در استان در سال جاری مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب کاربران، کلاهبرداران اینترنتی، هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی است و ضعف سواد رسانه‌ای سهل انگاری و اعتماد نابه جا، از عوامل اصلی وقوع این جرائم است.

پلیس فتا با مجرمان فضای مجازی برخوردی قاطع و قانونی دارد و هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درباره استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه اینترنتی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه، می‌توانند با مراجعه به سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری از طریق پلیس فتا شکایت خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.