عبدالرزاق القوسی، نویسنده و زبان شناس سعودی اخیراً به سرزمین‌های اشغالی سفر و با یسرائیل کاتص دیدار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، «عبدالرزاق القوسی» نویسنده و زبان شناس سعودی اخیراً به سرزمین‌های اشغالی سفر و با «یسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

القوسی در صفحه توئیتر خود نوشت: «امیدوارم برگ جدیدی از دفتر صلح را بگشاییم و وضعیت تخاصم و کینه‌ای که ۱۴ قرن دوام آورده است، فراموش کنیم. نسل‌های آینده، شایسته زندگی در رفاه و امنیت هستند».

کاتص نیز با توئیتی به زبان عربی به وی پاسخ داد: «عبدالرزاق! از واژگان گرم و چشم‌انداز راستینت، ممنونم. واژگان تو با چشم انداز من برای متصل ساختن اسرائیل به کشور‌های خلیج [فارس] از طریق راه آهن صلح، مرتبط است. ما امیدواریم تو را بار دیگر در اسرائیل ببینیم و امیدواریم این بار با قطار به اینجا برسی».

کاتص، سال ۲۰۱۸ میلادی طرح «خط آهن صلح» (خط آهن حجاز) را ارائه داد که در صورت اجرا، رژیم صهیونیستی را از طریق اردن به عربستان سعودی و کشور‌های خلیج فارس متصل می‌کند.

این سفر در حالی انجام شده است که روند عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و برخی جریان‌های خاص در کشور‌های عربی خواستار پایان تحریم این رژیم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۵۳ ۰۹ دی ۱۳۹۸
بایدبه این سعودی نادان گفت دوستی توواین خوناشامان دوستی گرگ ومیشه بدبخت بیچاره.
آخرین اخبار