معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب از نصب کنتور‌های هوشمند و برقراری ارتباط مکانیزه ۱۵۰۰ نقطه قابل اندازه‌گیری برای پایش شبکه در حوزه برق غرب خبر داد.

 برق منطقه‌ای غرببه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیامک محمدی‌حسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای غرب در تشریح عملکرد این معاونت در بخش بازار برق گفت: کنتور‌های هوشمند در ۱۵۰۰ نقطه از شبکه برق غرب برای پایش و پردازش انرژی در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام توسط دفتر بازار برق نصب شده‌است.

او  با اشاره به اهمیت و کاربرد‌های سنجش مکانیزه انرژی افزود: اطلاعاتی که از این کنتور‌ها به‌دست می‌آیند، مبنای صدور صورتحساب‌های بازار برق ایران برای فروشندگان انرژی یا نیروگاه‌ها، خریداران یا شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع و خدمات انتقال قرار می‌گیرد.

 حسینی امکان محاسبه تلفات شبکه کشوری، منطقه‌ای و توزیع را از دیگر مزایای نصب این کنتور‌های هوشمند عنوان و  بیان کرد : صدور صورتحساب برق کشور‌های همجوار، صدور صورتحساب صنایع سنگین توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای، بورس انرژی و قرارداد‌های دوجانبه، مدیریت مصرف و پایش همکاری صنایع در کاهش پیک تابستان از دیگر کاربرد‌های سنجش مکانیزه انرژی هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای غرب،  گفت: در سال‌جاری با استفاده از بستر مخابراتی APN، برای اولین بار در سطح کشور دسترسی آنلاین به همه کنتور‌ها و میزان انرژی مصرفی در شبکه برق غرب از راه دور فراهم شد که این امر منجر به برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب برنامه‌های مدیریت مصرف در شبکه گردید.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.