معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: اگر کار تملک املاک مورد مسیر نهایی شود، ابر پروژه کوهسار مهدی تا پایان سال ۹۹ تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی گفت: پروژه کوهسار مهدی با شش و نیم کیلومتر طول، یک ابر پروژه شهری از نظر حجم عملیات عمرانی و اعتبار مورد نیاز محسوب می‌شود که تاثیرات مطلوبی در ابعاد مختلف ترافیکی، تسهیل دسترسی و پدافند غیرعامل دارد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه کوهسار مهدی چندین سال قبل آغاز شد، گفت: در فاز اول ۳ کیلومتر از مسیر احداث شده و زیر ترافیک قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه بعد از مدتی توقف، حدود ۲ ماه است که پروژه فعال شده، گفت: شهرداری با همراهی و حمایت خوب دادستان و معاون دادستان شهرستان شیراز و همکاری اهالی، شرایط مناسبی در اجرای پروژه ایجاد کرده است.

او با یادآوری اینکه فعال شدن عملیات اجرایی در پروژه کوهسار مهدی جز با همراهی دستگاه قضایی و همکاری مردم امکان پذیر نبود، گفت: حجم اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی مسیر، بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

صالحی اضافه کرد: مشکل اساسی در تملک اراضی مورد مسیر این پروژه، اختلاف بین مالکان و غارصان است که امیدواریم به زودی مرتفع و روند کار تسهیل و تسریع شود.

او با اشاره به اینکه ۲.۵ کیلومتر از این مسیر ۶ و نیم کیلومتری باقیمانده باید تملک شود، تاکید کرد: اگر مشکل تملک حل شود، پروژه کوهسار مهدی به عنوان یک ابرپروژه عمرانی شهری، تا پایان سال ۹۹ امکان بهره‌برداری خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: برای تکمیل پروژه کوهسار مهدی، ۵ پل بزرگ در محدوده تونل دوقلو، دره‌ی آباد، منصورآباد، دینکان و ورودی دانشگاه باید احداث شود که عملیات اجرایی برخی از این پل‌ها در حال اجرا است.

صالحی به آغاز عملیات مقاوم سازی قنوات منطقه هم اشاره و تاکید کرد که تداوم همکاری اهالی منطقه در تسریع عملیات اجرایی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مشکلات مربوط به امتداد بزرگراه کوهسار مهدی در محدوده فلکه قصردشت، گفت: در این نقطه باید یک تقاطع غیرهمسطح اجرا شود که با توجه به وجود املاک مورد مسیر باید ابتدا کار تملک را انجام دهیم.

صالحی تاکید کرد که در تمام پروژه‌های عمرانی بحث تملک املاک مورد مسیر و جابه‌جایی خطوط آب، برق و گاز، عمده‌ترین مشکلاتی است که موجب کندی روند کار شده و هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار