عبدالفتاح السیسی و امانوئل مکرون به صورت تلفنی درباره اوضاع لیبی با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

لیبی محور گفت وگوی روسای جمهور مصر و فرانسهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالفتاح السیسی و امانوئل مکرون، روسای جمهور مصر و فرانسه به صورت تلفنی درباره اوضاع لیبی با یکدیگر به گفتگو و رایزنی پرداختند.

بر این اساس، در ادامه تحرکات مصر برای جلوگیری از دخالت نظامی ترکیه در لیبی رئیس جمهور این کشور با همتای فرانسوی خود گفتگو کرد.

عبدالفتاح السیسی طی تماسی تلفنی با امانوئل ماکرون بر موضع ثابت مصر با هدف بازگشت ثبات در لیبی و حمایت تلاش‌ها در مبارزه با تروریسم و محدود کردن فعالیت‌های شبه نظامیان مسلح تأکید کرد.

وی همچنین خواستار پایان دادن به دخالت‌های خارجی در لیبی شد. روسای جمهور مصر و فرانسه در این گفتگو بر افزایش تلاش‌های دوجانبه و همکاری با شرکای بین المللی برای حل بحران لیبی توافق کردند.

گفتنی است، ماه‌هاست که نیرو‌های دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت لیبی، مستقر هستند با نیرو‌های تحت کنترل خلیفه حفتر مستقر در شرق این کشور و برخوردار از حمایت مصر، امارات متحده عربی و برخی کشور‌های غربی درگیر شده‌اند.

ماه گذشته آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی دو توافقنامه امضا کردند که یکی از آن‌ها به همکاری نظامی دو طرف و دیگری به مرز‌های دریایی کشور‌ها در مدیترانه شرقی مرتبط بود. به دنبال این توافق نظامی، اردوغان گفت اگر دولت وفاق ملی درخواست کند ترکیه نیروی نظامی خود را به لیبی اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار