مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: توزیع و فروش دارو‌های خاص براساس سهمیه و پرونده بیماران صورت می‌گیرد و هیچگونه تبعیضی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه دارو‌های تخصصی را پزشک مخصوص تجویز می‌کند، افزود: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی این دارو‌ها را به تعداد سهمیه بیماران به داروخانه هلال احمر تحویل می‌دهد.

او شایعه سفارشی توزیع کردن دارو‌های خاص را در داروخانه هلال احمر تکذیب کرد و یادآور شد: خارج از آن چرخه توزیع امکان تحویل دارو به کسی وجود ندارد و گزارش دارو‌های تحویلی نیز باید به معاونت غذا و دارو ارسال شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان تاکید کرد: پیش از این دارو‌های تک نسخه‌ای در داروخانه این جمعیت توزیع می‌شد و اکنون چند قلم دیگر به این دارو‌ها اضافه شده است.

او اظهار داشت: سلسپت، میکرولین، دیفرلین، وین کریستین، وین بلاستین، زلودا، آکلاستا، متوترکسایت، وارفارین، زیتروکس و اقلام دارو‌های خاصی شیمی درمانی، از جمله داور‌هایی است که در داروخانه هلال احمر سنندج توزیع می‌شود.

محمدی ساعات کاری این داروخانه را ۸:۳۰ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۶ تا ۱۹:۳۰ عصر اعلام کرد و گفت: قرار است در صورت افزایش تعداد پزشکان، ساعات کاری این داروخانه افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: حوادث ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.