حسینی با تأکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد گرمخانه‌ها بر عهده سازمان خدمات اجتماعی است، گفت: تنها گرمخانه منطقه ۲ واقع در مرزداران جمع‌آوری نمی‌شود.

کاظمی/ جمع آوری گرمخانه منطقه ۲ منتفی شد!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان کشت پور شهردار منطقه ۲ تهران چند روز پیش اعلام کرد که به زودی گرمخانه‌های منطقه ۲ جمع آوری می‌شوند.

کشت پور در دفاع از تصمیم خود اظهار کرد: چون در حال جمع آوری معتادان متجاهر از سطح منطقه هستیم، دیگر شاهد حضور آن‌ها نخواهیم بود و قطعا در این شرایط نیازی به گرمخانه هم نخواهیم داشت.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که گرمخانه‌ها فقط برای سرپناه دادن به افراد معتاد ایجاد نشده‌اند و بسیاری از افرادی که معتاد نیستند، اما سرپناهی هم ندارند و شب‌ها در کارتن می‌خوابند، برای اینکه از خطر مرگ در شب‌های سرد زمستان محفوظ بمانند، به این اماکن مراجعه می‌کنند.


بیشتر بخوانید: گرم‌خانه‌های منطقه ۲ تهران جمع‌آوری می‌شود


سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه گرمخانه‌های تهران برای افراد بی سرپناه است و فرقی ندارد که مراجعه کنندگان معتاد باشند یا نباشند، گفت: من احساس می‌کنم که سخنان آقای کشت پور اشتباه منعکس شده است.
 
سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در منطقه ۲ یک گرمخانه در مرزداران برای شرایط اضطرار تجهیز شده است، گفت: در مجموع گرمخانه فعالی در منطقه ۲ نداشتیم که حالا بخواهد جمع شود و همان گرمخانه‌ای هم که در مرزداران است، تاکنون به دلیل عدم مراجعه پذیرشی نداشته است.
 
حسینی با بیان اینکه تلاش کردیم در منطقه ۲ و مشرف به فرحزاد گرمخانه‌ای برای زنان ایجاد کنیم، گفت: به خاطر دغدغه‌های محلی این موضوع منتفی شد.
 
او تصریح کرد: اینکه برای یک منطقه با توجه به شرایط و تبعات اجتماعی نیاز به گرمخانه باشد یا نه قطعا با راهبری سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و تعامل با منطقه رخ می‌دهد.
 
سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ما علاقه‌مند به زیاد کردن گرمخانه‌ها نیستیم و بنا به ضرورت گرمخانه ایجاد می‌شود، گفت: جمع آوری معتادان در حوزه وظایف شهرداری نیست، اما ایجاد سرپناه برای آن‌ها دغدغه ماست، زیرا نگهداشت اجتماعی شهر مربوط به ماست و نمی‌توانیم آن‌ها را به صورت قطعات جدا ببینیم، به این معنا که جمع آوری معتادان یک موضوع است و اینکه بخواهیم مسئله را حل کنیم موضوع جدی‌تر دیگری است.
 
حسینی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در دره فرحزاد بخشی از مصوبه شورای تأمین بوده است، تصریح کرد: اینکه بعد از این اقدام چه کاری برای این افراد باید شود را دنبال می‌کنیم، زیرا نمی‌خواهیم مسائل اجتماعی شهر را از جایی به جای دیگر منتقل کنیم، بلکه در صدد حل آن هستیم و در تعاملی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.
 
سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: تصمیم گیری در مورد گرمخانه‌ها بر عهده سازمان خدمات اجتماعی است و تنها گرمخانه منطقه ۲ در مرزداران جمع آوری نمی‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار