دبیر بزرگترین اتحادیه صنفی فرانسه، دولت این کشور را به ایجاد «فضای واقعی ترس و تفرقه» متهم کرد.

دولت فرانسه «فضای واقعی ترس و تفرقه» در این کشور ایجاد کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «سلین ورزلاتی» دبیر فدرال کنفدراسیون عمومی کار (بزرگترین اتحادیه صنفی فرانسه) اعلام کرد دولت فرانسه «فضای واقعی ترس و تفرقه» در ارتباط با اعتراضات به اصلاح قوانین بازنشستگی ایجاد کرده است.

حدود یکماه است که در اعتراض به لایحه دولت فرانسه برای اصلاح مواردی از قانون بازنشستگی بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش حمل‌ونقل اعتصاب کرده‌اند.

اعتصاب در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه برای بیست و ششمن روز متوالی ادامه دارد. اعتصاب بخش حمل و نقل را مختل کرده است. مردی می‌گوید: این اعتصاب تحمل‌ناپذیر است و برنامه‌های شخصی مرا را مختل کرده است. من شب به خوبی نخوابیده‌ام و این بسیار آزار دهنده است. من به اندازه‌ای از این اعتصاب خسته شدم که ناچار شدم از کارم استعفا کنم. من به دنبال کاری هستم که محل آن فاصله اندکی با ایستگاه قطار شمال داشته باشد زیرا واقعا نمی‌دانم با این شرایط چه کنم. این مرد در پاسخ به این سوال که آیا اعتصاب‌ها موجب استعفای وی شده است گفت در واقع در این تصمیم موثر بوده است.

مرد دیگری که گردشگر است می‌گوید: همه تا اندازه‌ای حق دارند. هم کسانی که اعتصاب می‌کنند هم کسانی که با آن مخالف هستند. این روند به هرحال باید متوقف شود. در کشور من زمانی که چنین وضعی پیش می‌آید، ما پیش از همه مذاکره می‌کنیم. اما اینجا شما کار را متوقف می‌کنید، مذاکره نمی‌کنید و اجازه می‌دهید شرایط رو به وخامت برود و بعد از همه این‌ها مذاکره می‌کنید. سیستم شما وارونه است.

در کنار اعتصاب گسترده و فلج شدن سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت فرانسه، معترضان جلیقه زرد نیز از روز دوشنبه هفته گذشته به طور گسترده به تظاهرات خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون ادامه دادند.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار