جوان کارآفرین و تولیدکننده صنایع چوبی با حمایت کمیته امداد امام (ره) دریکی از روستا‌های البرز برای ۱۱ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

از مدد جویی تا کار آفرینی در صنایع چوبی جوان کارآفرین البرزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،با اشاره به مسیر سخت کسب موفقیت گفت: در سن ۱۹ سالگی در یک شرکت کابینت سازی و دکوراسیون به‌عنوان کارگر ساده و در امور نظافت کارگاه مشغول به کار شدم. پس از مدتی به‌عنوان فروشنده و مدتی بعد به‌عنوان نصاب در شرکت کار می‌کردم.

او گفت:هم‌زمان باکار، تحصیلاتم را در رشته موردعلاقه‌ام ادامه دادم و موفق به اخذ مدرک مهندسی صنایع چوب شدم.

جوان کارآفرین البرز ی افزود: با اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته صنایع چوب کم‌کم به فکر راه‌اندازی کارگاه برای خودم افتادم. بنابراین با قرض گرفتن و سرمایه‌گذاری دیگران یک کارگاه کوچک در تهران راه‌اندازی کردم، ولی به دلیل هزینه‌های زیاد کار در تهران موفق نبودم و ناگزیر کارگاه را به کرج انتقال و در یک باغ متروکه مکانی کوچک را اجاره کردم.

او گفت:به دلیل کمبود امکانات و نامناسب بودن فضای کار عمده فعالیت‌ها را در محوطه باز انجام می‌دادیم و برای جلوگیری از صدمه برف و باران به‌ناچار روی مصنوعات چوبی و ابزار کار روکش‌های پلاستیکی می‌انداختیم.

جوان کارآفرین موفق با اشاره به اینکه درنتیجه تلاش و همت هم‌اکنون قرض‌ها را ادا کرده و با پس‌انداز اولیه مکان مناسبی را برای کارگاه دریکی از روستاهای البرز فراهم کرده گفت: هنگامی‌که از حمایت و توجه کمیته امداد به کارآفرینی در روستاها مطلع شدم با مراجعه به این نهاد مبلغ پنجاه میلیون تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال نیز دریافت کردم و به لطف خدا در حال حاضر ۱۱ کارگر در کارگاه من مشغول به کار هستند و مخارج زندگی‌شان را تأمین می‌کنند.

دکورسازی، تولید کابینت و انواع مصنوعات چوبی فعالیت‌های این جوان سخت‌کوش البرزی را تشکیل می‌دهد و او موفق شده در کنار کسب موفقیت اقتصادی به اشتغال در روستاها نیز کمک کند 

انتها پیام.ن/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.