ده‌ها نفر از مزدوران ترکیه که در حومه الحسکه و الرقه مستقرند، از بیم اعزام به لیبی از گروه‌های تروریستی جدا می‌شوند و فرار می‌کنند.

فرار ده‌ها نفر از مزدوران ترکیه از ترس اعزام به لیبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» از فرار ده‌ها نفر از مزدوران ترکیه مستقر در حومه الحسکه و الرقه، از ترس اعزام شدن به لیبی و جدا شدن از گروه‌های خود خبر داد.

«سانا» در گزارشی نوشت: ده‌ها نفر از مزدوران ترکیه که در حومه الحسکه و الرقه مستقرند، از گروه‌های تروریستی جدا می‌شوند و فرار می‌کنند. ترس آن‌ها این است که امکان دارد اردوغان آن‌ها را برای جنگ به لیبی اعزام کند و سناریویی شبیه به سناریویی تکرار شود که در آن هزاران تروریست و مزدور از مرز‌های ترکیه برای تجاوز به سوریه، وارد این کشور شدند.

برخی منابع محلی اعلام کردند شمار نیرو‌های اشغالگر ترکیه بین شهر‌های راس العین و تل ابیض افزایش یافته است تا خلاء به وجود آمده به سبب فرار ده‌ها تروریست را از مناطق استقرارشان پر کنند.

این منابع افزودند وحشت میان تروریست‌هایی که تحت فرمان نیرو‌های ترکیه قرار دارند، حاکم شده است. آن‌ها خبر دار شدند که نظام ترکیه قصد دارد شماری از آن‌ها را برای جنگ به لیبی اعزام کند.

نیرو‌های ترکیه بیست و پنجم همین ماه شماری از اعضای سازمان‌های تروریستی وابسته و مستقر در شهر راس العین و اطراف آن در حومه الحسکه شمالی را برگزیدند تا مقدمه اعزام آن‌ها را به لیبی فراهم کنند. ترکیه از هر سازمان تقریبا ۶۰ تروریست را برگزید.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا هم اعلام کرد دو مقام نظام ترکیه و یکی از مقامات دولت «الوفاق» لیبی اعلام کردند شماری از مزدوران اردوغان در سوریه، به لیبی منتقل شده‌اند. این در حالی است که روزنامه «زمان» ترکیه نوشت اردوغان تلاش می‌کند از طریق ایجاد پایگاه‌های نظامی در قطر و سومالی و یا از طریق دخالت‌های مستقیم در سوریه، لیبی و سودان، سلطه‌اش را بر منطقه تحمیل کند. زمان افزود اردوغان بار دیگر از مزدورانش برای انتقال از سوریه به لیبی کمک می‌گیرد.

چند تصویر ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده است، نشان می‌دهد گروه‌هایی از مزدوران نظام ترکیه در طرابلس، پایتخت لیبی مستقر شده‌اند تا در درگیری‌های لیبی شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار