رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه ارتقای سطح خدمات، حفظ نظم و انسجام در امور مسافربری و جلب رضایت مردمی از وظایف مهم اداره کل راهداری است افزود: در این خصوص تیمهای نظارتی با همکاری این اداره کل و انجمنهای صنفی رانندگان تشکیل و بر نحوه ارائه خدمات شرکتها و رانندگان در محل پایانههای مسافری رسیدگی خواهند کرد.
او با اشاره به اینکه تیمهای نظارت بر قیمت، مراحل تهیه بلیط، تاخیر در حرکت ناوگان ها، کنترل فنی ناوگان ها، ارائه مناسب خدمات در مجتمعهای خدماتی، رفاهی و بین راهی، زمانبندی سفر و همچنین برخورد راننده با مسافر را بازرسی و نظارت میکنند اظهار داشت: رانندگان باید برنامه ریزی لازم با مشخص نمودن زمان و مکان مناسب در اول وقت نسبت به پیاده کردن مسافر نسبت به ادای فرائض دینی و نماز اقدام و همچنین رانندگی ایمن با سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل در جهت خدمات رسانی کیفی به مردم ارائه فرم نظرسنجی به مسافران و رسیدگی به نظرات آنها در خصوص عملکرد راننده و شرکتها را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس این فرمها براحتی میتوان نقاط ضعف و قوت را در بخش مسافری شناسایی و نسبت به تشویق راننده و رفع تخلفات آنها اقدام کرد.
شیرین زاده فعالیت ۵۹ شرکت حمل ونقل مسافری با هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوسی و ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس میباشد.
او همچنین از فعالیت ۱۴ هزار و ۱۷۱ نفر راننده در استان اردبیل خبر داد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در بخش مسافری به مردم و مسافران ارائه خدمات میکنند.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل با بیان اینکه ناوگان حمل ونقل عمومی استان اردبیل کمترین میزان تخلفات و تلفات را دارند گفت: هموطنان و مسافران میتوانند هرگونه شکایت خود از عملکرد رانندگان و شرکتها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر مدیریت پایانه اطلاع دهند تا در کمترین زمان در کمیسیونهای مربوطه راهداری به تخلفات رسیدگی و با خاطیان به شدت برخورد میشود.
انتهای پیام/ح