قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن گفت: اطلاع دقیقی از اوضاع وزنه‌برداری ندارم، اما حال و روز این رشته اصلا خوب نیست.

بهداد سلیمی: حال وزنه‌برداری خوب نیست/ سرمایه‌های این رشته در حال حذف شدن هستندبه گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بهداد سلیمی، دارنده مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن، امروز در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کشتی آزاد درباره مصدومیت حسن یزدانی اظهار داشت: تلاش می‌کنم تا هر کاری که از دستم بر می‌آید برای یزدانی انجام بدهم. من ۳ سال پیش این شرایط را داشتم. هرچند که مصدومیت من جدی‌تر از آسیب دیدگی یزدانی بود. یزدانی شانس زیادی برای کسب مدال در المپیک دارد و در کمیته ملی المپیک یکی از وظایفم رسیدگی به وضعیت ورزشکاران عزیز است.

سلیمی درباره شرکت کردن ورزشکاران در مسابقات غیر ضروری در سال منتهی به المپیک گفت: نباید اینگونه باشد و من نیز  این صحبت‌ها  را مطرح می‌کنم، اما بازی‌های کشتی جام باشگاه‌های جهان موقعیت خوبی برای کسب درآمد ورزشکاران است. کشتی و وزنه برداری رشته‌های کم درآمدی هستند و چنین رویداد‌هایی فرصت خوبی برای درآمد زایی است. البته که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باید به گونه‌ای شرایط را در نظر بگیرند  که ورزشکاران به این مسابقات حتی فکر نکنند.

او درمورد وضعیت وزنه‌برداری ایران پیش از المپیک ۲۰۲۰ خاطرنشان کرد:  اطلاعات من  در حد همان خبر‌هایی است که گفته می‌شود و در جریان کامل این موارد نیستم، اما وزنه برداری حال و روز خوبی ندارد.   اتفاقات خوبی در وزنه‌برداری رخ نمی‌دهد و  سرمایه‌های ما حذف می‌شوند. سهراب مرادی مصدوم است، کیانوش رستمی و سعید علی‌حسینی نامشان در لیست مسابقات سوئیس نبود هرچند که آن‌ها شانس اصلی ما برای کسب سهمیه بودند.


بیشتر بخوانید: پایان یک رشته مدال آور؟ / وقتی تعداد شرکت کنندگان به تعداد مدال‌ها نرسید


بهداد سلیمی درباره احتمال مدال نگرفتن وزنه‌برداری ایران در المپیک گفت:  از المپیک ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ می‌توانیم بگوییم مدال نگرفتن وزنه‌برداری در المپیک بی‌سابقه بوده است. هرچند که  البته در المپیک پکن ۲۰۰۸ هم وزنه برداری مدال نگرفت. اگر مدال نگیریم اتفاق تلخی است و دوست ندارم به این قضیه حتی فکر کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بلا به دور دلاور
آخرین اخبار