وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که در سال نوی میلادی، به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس سفر و با همتایان خود دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که در سال جدید میلادی، به اوکراین و چند کشور دیگر سفر و با همتایان خود دیدار می‌کند.

پمپئو در صفحه توئیتر خود نوشت که در سال جدید به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس سفر می‌کند تا با همتایان خود دیدار و بر اولویت‌های آمریکا در اروپا و آسیای مرکزی تاکید کند.

دو هفته پیش، مجلس نمایندگان آمریکا در یک رای‌گیری تاریخی، استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» به تصویب رساند.

دموکرات‌ها معتقدند دونالد ترامپ، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار قرار داده است تا دو تحقیق را که از نظر سیاسی به نفع او بود آغاز کند، از جمله تحقیق در خصوص جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۰.

آن‌ها همچنین می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک هزینه نظامی به اوکراین را برای اهرم فشار بر این کشور متوقف ساخته بود تا خواسته‌هایش انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار