رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۸۱ درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سرهنگ عباس زاده رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماه امسال ۸۱ درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است.

سرهنگ عباس زاده افزود: سرقت قطعات و وسایل داخل خودرو با ۳۰ درصد، سرقت از خانه باغ‌ها با ۲۳ درصد و سرقت از اماکن خصوصی با ۱۹ درصد، به ترتیب بیشترین میزان سرقت در استان را در این مدت به خود اختصاص داده است.

او گفت: سرقت خودرو با ۱۳ درصد و سرقت موتورسیکلت و منزل هر دو با ۶ درصد، در رتبه‌های بعدی سرقت در استان قرار دارند.

او افزود: لازم است هم استانی‌ها برای حفاظت از اموال خود، از جمله اطمینان از بسته بودن در خودرو و جا نگذاشتن سوئیچ و ایمن سازی بالکن‌ها و پله‌های اضطراری منازل، از وقوع سرقت پیشگیری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به مبارزه جدی با قاچاق کالا در استان گفت: در ۹ ماه گذشته، در راستای مبارزه با قاچاق کالا‌های اساسی، از خروج ۱۶۴۸ تن کالا از استان به مقصد استان‌های غربی برای قاچاق جلوگیری شده که ارزش آن ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.
سرهنگ عباس زاده گفت: جرایم اقتصادی از جمله ربا و تخلف در دریافت تسهیلات اقتصادی، خرید و فروش زمین در استان در ماه‌های گذشته افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

او از رسیدگی ویژه به تخلفات اقتصادی در ادارات سخن گفت و افزود: کسانی که از تبانی در معاملات دولتی، رشا و ارتشا در سازمان‌های دولتی اطلاع دارند، با مراجعه به پلیس آگاهی و یا تماس با شماره تلفن‌ها ۲۱۸۲۶۰۰۰ و ۲۱۸۲۶۰۷۴ مراتب را به ماموران آگاهی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: پلیس اگاهی ، کشف سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.