معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: سازمان‌های مردم نهاد نوعی تسهیل‌گران اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی اند که جامعه در همه دستاورد‌های آن‌ها شریک هستند.

جامعه از همه دستاورد‌های سازمان‌های مردم نهاد شریک هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در نشست تجلیل از اعضای هیات‌های نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد به صورت مشخص کار سیاسی و امنیتی انجام نمی‌دهند، ولی اگر یک سمن به خوبی در محیط پیرامونی و جامعه هدف کار خود را درست انجام دهد؛ مشکلات سیاسی و امنیتی کمتر و توانمندی اقتصادی بیشتری دیده می‌شود.

او تصریح کرد: در تمام کشور‌های دنیا چه آن‌هایی که کار سازمان‌های مردم نهاد را پذیرفته و چه کشور‌هایی که در مراحل اولیه توسعه به سر می‌برند و فعالیت این تشکل‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند؛ این نهاد‌ها در حال فعالیت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر تاکید کرد: از نظر قدمت تشکل‌های مردم نهاد مقدم بر دولت‌ها بوده، به این معنی که از مراحل نخستین زندگی بشر تا به امروز انسان‌ها با یکدیگر همکاری داشتند در گام بعد دولت‌ها به وجود آمده و در شرایطی که دولت‌ها در انجام برخی مسائل و کار‌ها موفق نبودند به این تشکل‌ها پناه آوردند.

خورشیدی عنوان کرد: درکشور ما نیز تشکل‌های مردمی به عنوان سازمان‌های مردم نهاد یعنی سازمانی که بر توان مردم تکیه دارد نام‌گذاری شده است.

او گفت: هیچ جامعه انسانی نیست که خود را بی‌بهره از توان تشکل‌های مردمی بداند چه کشور‌هایی که این تشکل‌ها را به رسمیت شناخته و چه آن‌هایی که به این تشکل اعتقادی ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر تمرین کار غیر دولتی توسط افراد جامعه افزود: نقش و اهمیت کار غیر دولتی را در همه جا می‌بینیم اعم از اینکه نظام سیاسی کشوری آن را به رسمیت شناخته و یا نشناخته باشد و به نوعی تشکل‌های مردمی مقدم بر دولت‌ها هستند و کسانی که می‌خواهند تسهیل گر نقش سمن‌ها شوند اهمیت بیش از پیش دارند.

خورشیدی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد زمانی در همه ابعاد می‌تواند موفق باشد و در جامعه پیرامونی تاثیر گذار و به توسعه آن کمک کنند.

او یادآور شد: براساس ارزیابی‌های وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی، استان بوشهر همیشه جزو استان‌های موفق بوده است و در زمان حاضر هیچ سازمان مردم نهاد در انتظار برای ثبت نام و یا تبدیل وضعیت از ورزش و جوانان در استان بوشهر نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برپایی نمایشگاه دستاورد‌های سازمان‌های مردم نهاد با هدف معرفی فعالیت‌های آنان به جامعه تاکید کرد.

خورشیدی بر ضرورت توسعه کمی و کیفی سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: نشست سمن‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای آشنایی با فعالیت‌های سازمان‌ها و اشراف هرچه بیشتر سازمان‌ها برفعالیت تشکل‌های غیر دولتی ضروری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.