مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پوشش ۳۹۰ بیمار ام اس در استان خبر داد و گفت: خدمات دندانپزشکی به بیماران ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در آینده نزدیک ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مهری فرشاد مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : در حال حاضر ۳۹۰ بیمار مبتلا به ام اس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند که در آینده نزدیک می‌توانند از خدمات دندانپزشکی تا سقف ۵ میلیون ریال بهره‌مند شوند.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: بیماری‌ام اس یا مولتیپل اسکلروزیس نوعی بیماری التهابی پیش‌رونده است که دلیل اصلی آن ناشناخته بوده، اما کمبود ویتامین دی و استرس در بروز آن مؤثر است.

او دوبینی، تاری دید، مشکلات تعادلی و ... را از علائم این بیماری برشمرد و اظهار داشت: خدمات بستری، فیزیوتراپی و ام آر آی در بیمارستان‌های دانشگاه برای این بیماران رایگان است.

فرشاد خاطرنشان کرد: دارو‌های ایرانی برای درمان مبتلایان به ام اس رایگان بوده و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دارو‌های خارجی توسط معاونت غذا و دارو به این بیماران تخفیف داده می‌شود.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.