رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری و در واکنش به تیراندازی اخیر در ایالت تگزاس اعلام کرد قانون حامی حمل سلاح در این حادثه زندگی‌های بسیاری را نجات داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به حادثه تیراندازی در یک کلیسا در ایالت تگزاس که سبب کشته شدن دو نفر شد در یک پیام توئیتری با حمایت از قانونی سلاح در تگزاس آن را عامل اصلی نجات جان‌های افراد بسیاری که در کلیسا حضور داشتند دانست.

او در توئیترش نوشت: «دعای ما همراه خانواده‌های قربانیان و کسانی که در حمله روز گذشته کلیسا در آنجا حضور داشتند، است. این ماجرا در ۶ ثانیه به لطف عابدان شجاع که برای محافظت از ۲۴۲ نفر از عبادت کنندگان دست به کار شدند خاتمه یافت. زندگی‌های بسیاری به دست این قهرمانان نجات یافت، و این قوانین تگزاس است که به آن‌ها اجازه می‌دهد سلاح حمل کنند!»

روز گذشته یک فرد مسلح به کلیسای کریست در «وایت ستلمنت» واقع در آزادراه غربی در ایالت تگزاس حمله کرد و یکی از اعضای گروه امنیتی کلیسا را به قتل رساند و سپس خود نیز مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. جک ویلسون، رئیس تیم امنیت کلیسا، که فرد مهاجم را هدف قرار داده بود پس از این حادثه در فیس بوک گفت شرور‌ها وجود دارند و او بایستی مهاجم را از پا درمی‌آورد. ویلسون در ادامه گفت او و دیگر اعضای کلیسا نمی‌خواهند اجازه دهند شرور‌ها به موفقیت دست یابند.

بر اساس قوانین حمل سلاح در تگزاس، ساکنان این ایالت می‌توانند سلاح‌های خود را به عبادتگاه‌ها ببرند.

مسئله تیراندازی در آمریکا موضوعی ریشه‌دار در فرهنگ این کشور است و مردم تقریبا هر روز شاهد روی دادن چنین حوادثی در آمریکا هستند. اما تحقیقات نشان می‌دهد سال ۲۰۱۹ یکی از پرتلافات‌ترین سال‌ها در تاریخ این کشور است.

«یو‌اس‌ای‌تودی»، «آسوشیتدپرس» و دانشگاه «نورث‌ایسترن» در تحقیقی مشترک، موارد قتل جمعی در آمریکا را طی یک سال گذشته، بررسی کردند و نتیجه به دست آمده نشان می‌دهد سال جاری میلادی خونبارترین سال در تاریخ این کشور بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار