سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل از تاسیس اولین آکادمی وزنه برداری کشور در اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا برادران، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل ظرفیت بالایی در رشته وزنه‌برداری دارد گفت: بدون شک اردبیل مهد وزنه‌برداری بوده چرا که قهرمانان نامداری را در طی سال‌های اخیر در این رشته ورزشی معرفی کرده است برای همین راه‌اندازی آکادمی وزنه برداری در اردبیل یک اولویت اساسی است.

او با بیان اینکه قطعا با ایجاد آکادمی وزنه برداری، شاهد شناسایی افراد مستعد این رشته خواهیم بود افزود: آکادمی وزنه برداری طی دو فاز ایجاد می‌شود که در فاز اول تالار وزنه برداری فعلی با ظرفیت ۴۵۰ نفر تجهیز می‌شود و در فاز دوم نیز ساختمان اصلی و جدیدی در کنار تالار وزنه برداری با متراژ ۱۰ هزار مترمربع در ۵ طبقه احداث خواهد شد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه این آکادمی با پیگیری‌های هیات وزنه برداری استان و ورزشکاران و اساتید دانشگاهی قرار است احداث شود گفت: هدف از ایجاد پایگاه دائمی علاوه بر توسعه و کشف استعداد‌های برتر در استان، معرفی ظرفیت‌های اردبیل در سطح خاورمیانه است. همچنین فعالیت اکادمی تا سطح خاورمیانه و منطقه غرب آسیا ارتقا خواهد یافت.

صالحیان سرپرست دفترفنی ومهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز گفت: ساختمان دارای اتاق پزشکی، آزمایشگاه، آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی، سالن‌های تخصصی، سلف سرویس، سوئیت‌های اقامتی و سالن‌های تمرینی خواهد بود. فاز اول ایجاد اولین آکادمی وزنه برداری کشور در صورت تامین اعتبار سال ۹۹ آغاز می‌شود و بعد از اتمام این فاز، فاز دوم نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.