مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اهمیت سلامت جان مردم و محیط زیست گفت: با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در شهرستان بطور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  رحمانی مدیر جهاد کشاورزی مرند در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سم فروشی‌های شهرستان با اشاره به اهمیت سلامت جان مردم و محیط زیست گفت: با متخلفان عرضه سموم و کود قاچاق، غیرمجاز، تقلبی و تاریخ گذشته در شهرستان بطور جدی و قاطع برخورد می‌شود.

 رحمانی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت و بازدید دوره‌ای از فروشگاه‌های سموم گیاهی در مرند، گروه‌های نظارتی، از فروشگاه‌های عرضه سموم در این شهرستان به صورت هفته ای، بازدید کرده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او افزود: در طی این بازدید‌ها توسط گروه تنظیم بازار و گشت مشترک، ضمن نظارت و کنترل بر روند توزیع سموم کشاورزی و خودداری و اجتناب از فروش و عرضه سموم غیر مجاز، ارائه فاکتور و ثبت روزانه در دفتر فروش توسط فروشندگان سموم کشاورزی و برچسب قیمت کالاها، مورد بازدید قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی همچنین به اهمیت ساماندهی فروشگاه‌های آفت کش نباتی و عرضه سموم در شهرستان و تاثیر آن‌ها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره کرد و گفت: متقاضیان فروشندگی‌های سموم، قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.

او افزود: با توجه به وجود سموم غیر مجاز در شبکه توزیع سموم، از کشاورزان تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از وارد آمدن صدمه به محصولات کشاورزی و آلودگی بیش از پیش محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را طبق حواله‌های کلینیک‌های گیاه پزشکی یا واحد حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی، از فروشگاه‌ها و عاملین مجاز فروش سموم و دارای پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان تهیه کنند.

رحمانی گفت: نمایندگان سم فروشی‌های مجاز در شهرستان نیز سعی کنند با رعایت ضوابط و مقررات و توصیه‌های فنی و کارشناسی که توسط همکاران حفظ نباتات صورت می‌گیرد، نسبت به عرضه سموم اقدام کنند.

شهرستان مرند دارای ۳۳ واحد سم فروشی مجاز و دارای پروانه از نظام مهندسی و کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.