هاشمی گفت: اگر به موقع ارز مورد نیاز برای دارو‌های فوریتی فراهم شود، نگرانی‌های موجود در حوزه تامین دارو برطرف می‌شود.

رئیس فراکسیون غذا در مجلسبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس در مورد انتشار اخباری مبنی بر کمبود انسولین در بازار در پی قاچاق این دارو به کشور‌های همسایه، گفت: تعدادی گزارش از سوی بیماران مبتلا به دیابت رسیده است که گلایه داشتند از اینکه دسترسی آن‌ها به این دارو با مشکل مواجه شده است، چرا که انسولین در داروخانه‌ها به صورت محدود توزیع می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس ادامه داد: بر اساس برخی اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این گونه است که به صورت کنترل شده و هدایت شده دارو‌ها را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

او تصریح کرد: هم‌اکنون در بخش غیر دولتی ظرفیت مطلوبی هم در زمینه واردات دارو‌های فوریتی و هم تامین سایر دارو‌ها وجود دارد، بنابراین اگر به موقع ارز مورد نیاز برای این واحد‌ها تامین شود و فراخوان نیز به درستی صورت بگیرد و انحصاری نباشد، می‌توان نگرانی‌های موجود در حوزه تامین دارو را برطرف کرد.
بیشتر بخوانید: تخصیص ۳.۵ میلیارد دلار ارز دولتی به دارو و تجهیزات پزشکی
هاشمی تصریح کرد: آنچه در بطن جامعه می‌بینیم، نگرانی مصرف‌کنندگان داروی انسولین و خانواده‌های آن‌ها در زمینه دسترسی به آن است، چرا که در این زمینه با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری جامعی در این بخش انجام دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: البته این نگرانی در مورد تامین عمده دارو‌های فوریتی و خاص وجود دارد که نیاز به مداخله به موقع مسئولان حوزه سلامت دارد که هم نیاز این بیماران را رفع کنند و هم مانع از گسترش دامنه این نگرانی‌ها در سطح وسیعی از جامعه شوند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس تاکید کرد: هم‌اکنون نگرانی‌هایی نیز پیرامون قاچاق دارو‌های حیاتی برای بیماران به دیگر کشور‌ها وجود دارد، اما نمی‌تواند دلیل قابل قبولی باشد برای اینکه سهمیه داروخانه‌ها را کاهش دهند، ضمن اینکه مسئولان مربوطه باید به مردم این اطمینان خاطر را بدهند که دارو‌های مورد نیاز آن‌ها به موقع و با قیمت مناسب به دستشان خواهد رسید.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار