سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: زیرساخت‌های اپلیکیشن اتوبوس یاب، yazdbus، تکمیل شده و آماده راه اندازی است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  مجید بیکی سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن اتوبوس یاب، گفت: جلسات راه اندازی این سامانه از مهرماه سال جاری کلید خورد و با هماهنگی و اقدامات قسمت‌های مختلف سازمان فاوا و سازمان حمل و نقل، و با پیگیری‌ها و درخواست کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر، ساخت اپلیکیشن اتوبوس یاب تکمیل شده  است منتظر کسب مجوزهای مربوطه هستیم تا در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

او افزود: در ادامه پروژه راه‌اندازی سامانه اتوبوس یاب، در پایانه‌ها و برخی ایستگاه‌های اتوبوس، تابلو‌های هوشمند اطلاع‌رسانی سازمان فاوا با قابلیت نمایش فاصله و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس نصب خواهد شد.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: در این سامانه، شهروندان می توانند برای سفر‌های درون شهری برنامه‌ریزی کنند.

بیکی ادامه داد: در این زمینه، واحد GIS سازمان فاوا شهرداری برای آماده شدن زیر ساخت‌های سامانه با جمع آوری اطلاعات خطوط و ایستگاه‌های اتوبوسرانی، ۱۰۴ خط اتوبوسرانی را در نقشه پیاده سازی و ترسیم کرده  است و ۲۲۷۱ ایستگاه اتوبوس را اصلاح و جانمایی دقیق کرده است.

او  افزود: همچنین معاونت فنی و هوشمند سازی فاوا بیش از ۲۰۰ اتوبوس را با تغییر تنظیمات بدون هیچ گونه خللی به سامانه قبلی، به سامانه جدید فاوا متصل کرده است.

بیکی گفت:  اطلاع از زمان حرکت و رسیدن وسایل حمل‌ و نقل عمومی و نمایش آن‌ها روی نقشه می‌تواند نقش مؤثری در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد و اگر شهروندان می‌خواهند در کمترین زمان و با پرداخت کمترین هزینه از محلی که قرار دارند به مقصد خود بروند، نرم افزار اتوبوس یاب، یکی از بهترین گزینه ها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.