به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معضل تصادفات ترافیکی یکی از مشکلاتی است که بیشتر علت وقوع آن به نامناسب بودن آسفالت جاده برمیگردد.
رنگهای ترافیکی معمولی موجود در ایران همواره با ضعفهایی همچون کوتاهی دورهی عمر و مقاومت پایین در برابر سایش و خراش مواجه بودهاند. بهبود این ویژگیها از طرف ادارات و شهرداریها نیز همواره مورد تأکید و درخواست بوده است.
ارتقای این ویژگیها، علاوه بر کارکرد بهتر و افزایش ایمنی، با طولانی کردن دورههای رسیدگی، باعث کاهش هزینههای مالی مربوطه میشود. چند سالی است که نانورنگهای ترافیکی خود را به بازار داخلی عرضه کرده و این رنگها در حال حاضر در جادهها و خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد.
حسین دیبائی اصل، مدیرعامل این شرکت میگوید: با گذشت چند سال از عرضه این نانورنگ به بازار داخل کشور، این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده و در حال حاضر ادارات راه، شهرداریها و شرکتهای خصوصی از جمله مصرفکنندگان این رنگها هستند. استفاده از این نانورنگ ترافیکی ضدسایش موجب ارتقاء ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جادهای در کشور شده است.
دیبایی درباره بازارهای آتی این شرکت گفت: با توجه به عملکرد مثبت این رنگ در بازار داخلی، تصمیم به صادرات آن به کشورهای دیگر گرفتیم، از این رو بازاریابیهایی در کشورهای همسایه انجام شده و چند نمونه از این رنگها به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق داده شده است که در حال حاضر ترکیه این رنگها را تایید کرده و مسیر برای فروش به این کشور هموار شده است.
او افزود: به نظر میرسد که بتوانیم با آغاز سال جدید میلادی، برنامهریزی برای صادرات به این کشور را آغاز کنیم. البته نمونهای نیز به یک شرکت آلمانی دادهایم که آنها نیز نتایج مثبتی از این محصول گرفتهاند و پیشبینی میکنیم که بتوانیم قراردادی نیز در آینده نزدیک با این شرکت آلمانی منعقد کنیم.
مهمترین نتیجه کاربرد نانورنگترافیکی، ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل است؛ چرا که بدون خط کشی و علامت گذاری افقی بر روی جاده، رانندگی عملاً کار بسیار پرخطری خواهد بود. افزایش طول عمر رنگ باعث کاهش هزینههای اجرای مجدد آن میشود که این موضوع در امر خطکشی بالاترین بخش از هزینه را به خود اختصاص میدهد. بدین ترتیب رنگهای ترافیکی با مقاومت بالا در برابر سایش و خراش و ماندگاری قابل توجه بر سطوح معابر تولید شده است.
انتهای پیام/