به گفته مدیر کل دامپزشکی استان بیش از ۹۰۰ هزار دام سبک و سنگین مورد واکسیناسیون و پیشگیری قرار گرفتند. 

اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی است که نشخوار کنند‌ه های کوچک و بزرگ مثل گوسفندان ،گاو و گوساله که متاسفانه باعث خسارت‌های اقتصادی در حوزه صنعت دام و اقتصاد کشور می‌شود در خطر این ویروس قرار دارند .

او با اشاره به اینکه واکسنی که در دام کوچک و بزرگ استفاده می‌شود متفاوت است افزود: در دام کوچک معمولا اواخر سال در ۳ ماه زمستان شروع به واکسیناسیون می شود و تا اوایل اردیبهشت ادامه دارد.

اصغر زاده بیان کرد: این واکسن ایرانی و تولید داخل است که به صورت رایگان در کل استان استفاده می‌شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه امسال حدود ۹۰۰ هزار راس دام  واکسیناسیون  شدند اظهار کرد:  بالای ۸۰ درصد معقول است که در هر گله اگر اتفاقا بیفتد ایمنی نسبی را ایجاد می کند.

او با اشاره به اینکه  امسال فقط یک کانون  ویروس تب برفکی در دام سنگین  در استان شناسایی شده است  گفت: خوشبختانه در دام سبک هیچ گونه  مورد مشکوکی در خصوص ویروس  در دام مشاهده نشده است.

اصغر زاده با بیان اینکه به دامداران توصیه می شود بعد از  پلاک کوبی حتماً با مجوز دامپزشکی اقدام به حمل و نقل  دام کنند ادامه داد: اگر دامی هم جدید وارد شده علائم مشهودی داشت حتماً به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند که همکاران ما ورود کند برای جلوگیری و سرایت به واحد‌های دیگر

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.