نشست خبری برنامه «میدون» با حضور مسئولان و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری برنامه «میدون» با حضور هاشمی گلپایگانی تهیه کننده و علیرضا یونچی، مینا مهرنوش داوران برنامه امروز برگزار شد.

هاشمی تهیه کننده گفت: ویژه برنامه‌ای را بعد از پایان سری اول مسابقه «میدون» روز پنجشنبه برگزار خواهیم کرد، از ۱۰ تا ۱۸ نمایشگاه کارآفرینان را خواهیم داشت و شرکت کنندگان برنامه غرفه‌هایی را در این نمایشگاه خواهند داشت و محصولات خود را عرضه می‌کنند. از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۱ جشن مسابقه «میدون» با حضور مدیران و مسئولان برگزار می‌شود که این برنامه روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه در محل سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند با حضور در این محل از تجربیات این کارآفرینان بهره بگیرند.

امیدواریم برای نسل جوان شغل ایجاد کنیم

علیرضا یونچی پیرامون اهداف گفت: تلاش عوامل برای تولید مسابقه «میدون» اشتغال و کار آفرینی است و با توجه به همین رویکرد سازنده در برنامه حضو پیدا کردم. امید ما بر این است که برای نسل جوان شغل ایجاد کنیم.

کارشناس و داور مسابقه «میدون» اظهار داشت:چه کسی می‌گوید در کشور کار نیست چراکه ایده‌های فراوانی وجود دارد و باید آن‌ها عملی شوند. ما نیازمند عزیزانی هستیم که در برنامه شرکت و اشتغال و کار آفرینی ایجاد کنند. راه برای موفق شدن باز است فقط توکل کنید و کار خودتان را شروع کنید. برنامه «میدون» هم شروع خوبی است و در این مسیر همراه شما خواهد بود.

جشن دورهمی «میدونی» ها برگزار می شود/اشتغال و کارآفرینی، هدف اصلی برنامه سازان

وی عنوان کرد: با توجه به درخواست‌های مخاطبان مبنی بر آشنایی بیشتر با این کارآفرینان می‌توان گفت کار ما در این برنامه باعث شور و شوق در جامعه شده است و ما از این اتفاق خوشحال هستیم.

یادآوری ۱۲۶ شغل فراموش شده در شهر بجستان

یونچی بیان کرد: با پیگیری که در شهر بجستان داشتیم؛ ۱۲۶شغلی را که مردم فراموش کرده بودند، یافتیم و برای ۲۱۰ نفر با تشکیل کارگروه کار ایجاد کردیم و امیدوارم امید در مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد:ما چیزی به نام بیکاری نداریم کسی که این ادعا را دارد به دنبال کار نبوده است. باید دیدمان را تغییر بدهیم و برای رسیدن به نیازهایمان تلاش کنیم. ما باید از داشته هایمان حفاظت کنیم و آنچه از قدیم داشتیم را به شکل امروزی به مخاطب عرضه کنیم.

یونچی اظهار کرد:نسل جوان با همیاری میتوانند از امکانات موجود استفاده کرده و با ایجاد شغل و کارآفرینی به نتیجه مطلوب برسند.

«میدون» یک شبکه سازی خوب در حوزه کسب و کار ایجاد کرد

مهرنوش داور مسابقه «میدون» گفت: برنامه «میدون» یک شبکه سازی خوب در حوزه کسب و کار ایجاد کرد. میدونی‌ها جوانانی هستند که نشان دادند در این میان انگیزه و پشتکار داشتن بسیار مهم است و با کمک بزرگتر‌ها میتوانند یک کار خوب ایجاد کنند. از آقای علی عسکری و فروغی به ما کمک کردند تا بتوانیم این برنامه را پیش ببریم،تشکر می کنم.

وی افزود: برنامه‌های در حوزه کسب و کار و اقتصاد داشتیم، اما به این شکل وجود نداشت و نیاز است در جامعه برای الگوسازی که می توان با همین شرایط کسب و کار شریف راه اندازی کرد.

جشن دورهمی «میدونی» ها برگزار می شود/اشتغال و کارآفرینی، هدف اصلی برنامه سازان

مهرنوش ادامه داد: پیش از این در تلویزیون برنامه های گفت و گو محور بود و با توحه به حضور برنامه های مشابهی مثل «پایش» که مردم محور است ما در «میدون» سعی کردیم که به نیاز مردم توجه و الگو سازی کنیم و با توجه به شرایط بد اقتصادی فعلی کسب و کار را پویا کنیم به طوریکه عموم مردم بتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

در این مسیر مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم کمک ویژه ای کردند و با اهدای جایزه یک میلیاردی «میدون» رونق خاصی به برنامه دادند که برای مردم جذاب بود و باید از او هم تشکرکنیم.

مهرنوش عنوان کرد: این مسابقه در بچه های دبیرستانی این الگو را ایجاد کرد که در این راه قدم بردارند. برای زنان خانه دار هم این ایده را ایجاد کرد. در این مدت کوتاه علاوه بر موارد فوق برای دانشجویان فارغ التحصیل این روزنه امید را ایجاد کرد که به دنبال کار آفرینی باشند.در کشورهای مختلف تجربه کسب و کار داشتم که گفتند  رمز اول کسب و کار، شبکه سازی است و نیازمند توجه رسانه ها و نهادهای حامی است.

جشن دورهمی «میدونی» ها برگزار می شود/اشتغال و کارآفرینی، هدف اصلی برنامه سازان

هاشمی عنوان کرد:بیش از سه هزار نفر ثبت نام کرده اند و حدود هزار نفر آن‌ها را بررسی کرده ایم که با توجه به شرایط موجود برای حضور در برنامه انتخاب می‌شوند.

وی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مردم برای انجام این طرح‌ها کمک شده است و همچنین صندوق کار آفرینی، ۱۳ میلیارد مصوبه برای این موضوع اختصاص داده است. تا پیش از این در صدا وسیما وقتی در صدا و سیما صحبت از  کسب وکار به میان می آمد؛ ذهن همه به سمت شرکت‌هایی که فعال بودند می‌رفت، ولی در «میدون» سعی کردیم به سمت افرادی که با سرمایه کم و کار‌های کوچک روی پای خود ایستادند برویم و برای آن‌ها نماینده باشیم و آن‌ها را نمایش بدهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار