او بیان کرد: زمانی که میتوانیم بگوییم کودکمان به معلم مهد خود وابستگی پیدا کرده که روال عادی زندگی او مختل شده باشد به عنوان مثال؛ هنگام جدا شدن از مهد قشقرق راه بیاندازد و این مسئله آنقدر تکرار شود که شرایط عادی زندگی کودک به هم ریزد.
لواف با بیان اینکه باید ریشه دلبستگی کودک به مربی را پیدا کنیم، افزود: گاهی کودکان به دلیل خلاهایی که در منزلشان دارند به مربی خود وابسته میشوند به عنوان مثال؛ مادرش شاغل است و زمان مناسبی برای محبت و توجه به کودک نمیگذارد.
این روانشناس افزود: همچنین مربی مهد توجه ویژهای به کودک دارد و زمان بیشتری برای او میگذارد، بنابراین کودک جذب مربی شده و به او وابسته میشود.
او با اشاره به اینکه باید والدین حضور خود را در زندگی فرزندشان پررنگتر کنند، اضافه کرد: والدین باید ویژگیهای مربی فرزندشان و محیط مهد کودک را بشناسند و آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.
لواف ادامه داد: اگر مربی خصیصه رفتاری خاصی دارد که کودک جذب آن شده والدین آن خصیصه را در خود پررنگ کنند و اگر شرایط محیط به صورتی است که کودک آن محیط را دوست دارد آن شرایط را در خانه نیز ایجاد کنند.
این روانشناس خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی معلم نیز نقش خود را در زندگی کودک به حاشیه ببرد و اجازه دهد نقش والدین از لحاظ زمان کیفی و توجه به کودک در زندگی کودک بیشتر شود.
انتهای پیام/