سومین هم اندیشی شبکه نسیم با حضور مرتضی میرباقری معاونت سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  سومین هم اندیشی شبکه نسیم با حضور مرتضی میرباقری معاون سیما، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، علی اصغر پورمحمدی مشاور معاونت سیما و جمعی از تهیه کنندگان و برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد. همچنین در این مراسم رامبدجوان، مهران مدیری، پژمان بازغی، سروش صحت محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد و محمدرضا علیمردانی حضور داشتند.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

محمد احسانی مدیر شبکه نسیم گفت: ما با دوستان و برنامه سازان نشست‌هایی داریم و به درخواست ریاست سازمان این هم اندیشی را برگزار کرده‌ایم.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

وی افزود: شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی است و طبق نظرسنجی توفیق داشته و سعی کرده طبق ماموریت پیش برود. برای سال ۹۹ برنامه‌های جدید به تدریج روی آنتن خواهد رفت.

میرباقری معاون سیما گفت: ایجاد شبکه نسیم با هدف نشاط و سرگرمی تصمیم بسیار هوشمندانه‌ای بود که با سرعت زیاد، خودش را به فضای رسانه‌ای برساند این به این معنی است که ماموریت شبکه درست انجام شده است.

وی ادامه داد: شبکه نسیم یکی از شبکه‌های شاخص رسانه ملی است. دوستان عزیز مطلع باشید که معمولا اقلام اصلی در سبد مصرف مردم ایران برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و در ادامه مقولات دیگر مثل مسائل طبی، بهداشتی، علمی، اقتصادی، خانوادگی مذهبی و دینی است.

وی عنوان کرد: مردم به طور متوسط سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند که اولین رتبه به دست فیلم و سریال است و دومی تفریح و سرگرمی است. در حالی که شبکه نسیم برنامه ورزشی و فیلم و سریال ندارد، اما ۳۰ درصد مصرف رسانه‌ای مردم را در برمی گیرد.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

معاون سیما بیان کرد: ۳۰ درصد مصرف مردم، فیلم و سریال است و حدود ۱۵ درصد این سبد ورزشی است و حدود ۲۰ درصد این سبد را برنامه‌های خبری و سیاسی به خود اختصاص می‌دهند.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

وی افزود: شبکه نسیم خیلی زود موفق شد با اینکه عمر آن طولانی نیست، اما توانست مخاطب را جذب کند و پر برندترین برنامه‌های رسانه‌ای در این شبکه شود؛ یعنی اغلب برنامه‌های نسیم پربیننده هستند از جمله کودک شو، هوش برتر، کتاب باز و...

میرباقری عنوان کرد: رسانه تصمیم هوشمندانه گرفت و توانست نیاز بخشی از جامعه را برآورده کند، اما باید این نقش را حفظ کند. سال گذشته که چند برنامه شاخص شبکه پخش نمی‌شد کاملا با افت مخاطب مواجه بودیم. البته در نبود برنامه‌های سرگرم کننده، پخش سریال این کمبود مخاطب را جبران شد.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

معاون سیما اظهار کرد: شبکه نسیم در حال ترمیم اساسی است و «دورهمی» به تازگی شروع شده است و بقیه برنامه‌ها در مسیر خودشان قرار می‌گیرد. امیدوارم به همت شما عزیزان که جزو فرهیختگان هستید این مسیر رو به پیشرفت ادامه پیدا کند. نکته‌ای که در این جلسه می‌خواهم روی آن تکیه کنم این است که دوست داریم شما برنامه سازان حرکت رو به رشد داشته باشید.

میرباقری تصریح کرد: باید در مقام برنامه سازی به موضوعات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور وقوف داشته باشیم و اطلاعات و داده‌های خود را در این زمینه به روز کنیم چرا که جامعه همواره دچار تغییر و تحول است و با مطالعه در زمینه‌های علوم اجتماعی و به خصوص روانشناسی اجتماعی، نیاز‌های جامعه را درک کنیم تا بتوانیم با هوشمندی و درایت، برنامه‌های مناسبی را تولید کنیم.

وی افزود: شناخت وضع موجود یک پایه اصلی برنامه سازی است. به هرحال ما در ایران برنامه سازی می‌کنیم و یک پیشینه هویتی و تاریخی داریم و بدون آگاهی نسبت به این‌ها برنامه سازی ما نمی‌تواند موفق و تاثیرگذار باشد. در کشوری که مولوی، حافظ، سهروردی، ملاصدرا و... را داریم بدون وقوف نسبت به این سرمایه‌های هنگفت که هرکدامشان ده‌ها اثر تمدن ساز دارند، نمی‌توان کار پیش برد. باید این‌ها دستمایه اصلی برنامه سازی قرار بگیرد.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

معاون سیما عنوان کرد: ما ۱۷ شبکه برای برنامه سازی داریم که یکی از شبکه‌ها نسیم است که در نهایت باید نوعی تقسیم کار و حرکت تیمی داشت و یک برنامه همه اهداف را پیگیری نمی‌کند، اما یکی از اقمار منظومه ما در کنار دیگر برنامه‌ها و دیگر شبکه‌ها باشد. باید تمرین کار جمعی داشته باشیم. هنوز یکی از بزرگترین ضعف‌های ما انجام کار‌های جمعی است.

وی اظهار کرد: ما در بسیج و آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی نیستیم، در صداوسیما هستیم، اما باید ماموریت‌های تعیین شده خود را انجام دهیم. ماموریت‌هایی که در حوزه سیما مشخص شده است و بخشی از این ماموریت‌ها در شبکه نسیم تعریف شده است که از موفق‌ترین شبکه‌ها هم هست.

دورهمی برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد

وی با اشاره به این که شاد نگه داشتن مردم کار بسیار ارزنده و سختی است، افزود: امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه و تهدید‌های نظام سلطه، نیازمند وحدت و انسجام هستیم که شادابی و نشاط پیش شرط آن است.

میرباقری با اشاره به وجود مشکلات در کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه قدرت حل مساله را نیز داریم که لازمه آن وجود نشاط و رضایت مندی از زندگی است که نقش هنرمندان برای تحقق این مهم شرط است و ما هم در تلاش هستیم که از شما حمایت کنیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه نسیم ، تلویزیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
چهارنفره که میتوانند برای ساعتی دل مردم را شاد کنند اینقدر جوی سازی میکنند برایشان حاشیه درست میکنندکه جز کنار رفتن آنها هیچی راضی شان نمی کند.