تداخلات صنفی درآمد عکاسی ها را کاهش داده است

نماینده دادستان کرمانشاه بابیان اینکه تداخلات صنفی کاهش درآمد صنف عکاسان را در پی داشته، عنوان کرد: تنها کسانی در این حرفه باقی مانده‌اند که به هنر خود علاقه زیادی دارند و با مشقت پرچم آن را بالا نگاه داشته‌اند.

عکاسی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه از برخورد جدی با واحدهای عکاسی و آتلیه‌های فاقد مجوز در استان خبر داد.

محمدجمال حسین زاده در نشست بررسی مشکلات قضایی و انتظامی صنف عکاسان و فیلمبرداران کرمانشاه که امروز(10 دی) باحضور مسئولان اتاق اصناف برگزارشد، بااشاره به اهمیت حرفه عکاسی و فیلمبرداری، گفت: متاسفانه در دنیای مدرن امروز به واسطه ظهور دوربین‌های پیشرفته گوشی‌های موبایل، هنر عکاسی و فیلمبرداری درحال خانه‌نشین شدن است.

او بابیان اینکه تداخلات صنفی نیز کاهش درآمد این صنف را در پی داشته، عنوان کرد: تنها کسانی در این حرفه باقی مانده‌اند که به هنر خود علاقه زیادی دارند و با مشقت پرچم آن را بالا نگاه داشته‌اند.

نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه گفت: ما نیز در دستگاه قضایی استان به همه مشکلات این صنف واقف هستیم، اما وجود این مشکلات دلیلی نمی‌شود که شاهد بروز برخی از تخلفات از سوی عکاسان و فیلمبرداران باشیم.

او بابیان اینکه شکایت از عکاسان و فیلمبرداران بخشی از پرونده‌های دادسرا را به خود اختصاص داده، عنوان کرد: عکاسان و فیلمبرداران حق ندارند عکس‌های خصوصی مردم را در فضای مجازی منتشر کنند.

حسین زاده بااشاره به وجود معضلاتی مانند شیوع مدلینگ، ثبت تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی و ... در حوزه عکاسی و فیلمبرداری، تاکید کرد: عکاسان و فیلمبرداران باید مراقب باشند تا با انجام برخی از اقدامات شان هنر خود را پایین نیاورند و در حیطه خلاف شرع و قانون وارد نشوند.

او در ادامه بر برخورد قاطع با واحدهای عکاسی و فیلمبرداری بدون مجوز هم تاکید کرد و گفت: اتحادیه صنف مربوطه و اتاق اصناف، لیست واحدهای غیرمجاز را در اختیار ما قرار دهند تا با آنها برخورد جدی و قانونی داشته باشیم.

نماینده دادستان کرمانشاه در حقوق عامه در پاسخ به اعتراض برخی از فیلمبرداران نسبت به تداخلات صنفی که تالارداران کرمانشاه برای آنها ایجاد کرده‌اند هم گفت: از نظر قانونی این حق را نداریم که به تالارها بگوئیم حق ندارند فیلمبردار اختصاصی داشته باشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.