رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیری با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان بمپور آغاز شد.

عملیات ساخت مدرسه خیری ویژه دانش‌آموزان استثنایی در بمپور آغاز شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مریم حجتی‌نسب رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه خیری با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال ویژه دانش‌آموزان استثنایی در شهرستان بمپور آغاز شد.

او افزود: این مدرسه بزودی جایگزین مدرسه فرسوده استثنایی بمپور می‌شود تا ۶۸ دانش آموز منطقه از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شوند.

او افزود: همچنین بزوی عملیات ساخت ۲ مدرسه خیری دیگر ویژه دانش آموزان استثنایی در شهرستان‌های هامون و دلگان آغاز می‌شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان شمار مدارس فعال ویژه دانش آموزان استثنایی استان را ۴۱ مدرسه ذکر کرد و گفت: ضروری است برای بهره مندی تمامی فرزندان این دیار از فضا‌های آموزشی در همه مناطق ۳۲ گانه آموزش و پرورش استان با همت خیران مدارس ویژه این دانش آموزان راه اندازی شود.

او  از سنجش ۷۰ هزار و ۱۰۰ نفر از نوآموزان سیستان و بلوچستان در آستانه ورود به دوره ابتدایی خبر داد و افزود: شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه است.

حجتی‌نسب اظهار داشت: ۷۵ هزار و ۷۴۳ نو آموز بدو ورود به دبستان‌های سیستان و بلوچستان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

او  افزود: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می‌شوند.

بمپور مرکز شهرستان تازه تاسیس بمپور از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۶۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد و پیش از این به عنوان یکی از بخش‌های تابعه ایرانشهر محسوب می‌شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار