بی احتیاطی و سهل انگاری مهم‌ترین علت بروز حوادث گاز گرفتگی است

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: نصب وسایل گاز سوز جدید را به افراد متخصص واگذار کنید.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مصطفی رحیمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه بی احتیاطی و سهل انگاری در استفاده از وسایل گاز سوز مهم‌ترین دلیل بروز حوادث است از شهروندان خواست در استفاده از وسایل گاز سوز به خصوص پکیچ و وسایل گرمایشی جدید دقت لازم را به عمل آورده و نصب آن‌ها را به افراد متخصص و نمایندگی‌های مربوطه محول کنند.

او افزود: با توجه به تغییر ساختار آموزشی در سازمان آتش نشانی استان این سازمان آمادگی بازدید از اماکن عمومی و خصوصی در جهت بررسی وسایل گرمایشی را داراست و شهروندان می‌توانند درخواست خود را جهت بازدید به سازمان آتش نشانی استان ارائه دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اضافه کرد: بادتوجه به افزایش آموزش و آگاهی شهروندان از ابتدای سرما تاکنون هیچ موردی از گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از آن به سازمان آتش نشانی گزارش نشده است

او ادامه داد: سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ، درد ناحیه شکمی و قفسه سینه و دو بینی از علائم مسمویت با گاز مونواکسید کربن است.

رحیمی تصریح کرد: شهروندان در هنگام بروز حادثه و حریق مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۵ اعلام نمایند تا نیرو‌های آتش نشانب در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شده و عملیات را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.