مدیر بهزیستی کرج گفت : تقویت اعتماد به نفس ، افزایش توانمندی های شناختی ، افزایش سازگاری روانی و اجتماعی از جمله اهداف طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کرج است

علیرضا فتاح پور،مدیر بهزیستی کرج در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت : طرح جامع آموزش مهارت های زندگی در (تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه ها ، محیط کار ، محله ها) ، پایگاه های سلامت اجتماعی ، گروه همیار سلامت روان ، عناوین برنامه هایی است که به منظور  پیشگیری از آسیب  های اجتماعی در حال اجرا است.

او افزود: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت روان در کودکان و بزرگسالان از طریق آموزش دوره های مهارت زندگی ، از اهداف کلی اجرای این طرح است .

فتاح پور گفت : اجرای این طرح  اهداف اختصاصی از جمله تقویت اعتماد به نفس و هویت فردی و ملی ، افزایش توانمندی های شناختی ، افزایش سازگاری روانی و اجتماعی ، ارتقای توانایی مقابله سازگارانه با استرس ها و هیجانات منفی ، پیشگیری از سوء مصرف مواد در نوجوانان و جوانان را دنبال می کند.

او افزود : پایگاه های سلامت یکی از مکان هایی است که طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آن اجرا می شود.

مدیر بهزیستی شهرستان کرج گفت: افزایش توانمندی پایگاه ها از طریق آموزش های پیشگیرانه ، آموزش شهروندی ، آموزش تسهیل گری به گردانندگان پایگاه ها ، آموزش ظرفیت سازی و توانمندسازی ، نظارت بر نحوه عملکرد ، از جمله وظایف دفتر پایگاه های سلامت است.

انتهای پیام .ن/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.