امامی امین گفت: بانک‌ها باید در طول حاکمیت عمل کنند و سخت گیری‌های بی مورد و سلیقه‌ای را کنار گذارند.

عملکرد بانکی استان تهران در رتبه پانزدهم است/ این رتبه در شأن تهران به عنوان پایتخت نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تأکید بر اینکه موضوع اشتغال و تولید یک بحث قدیمی است که ما همواره درباره آن سخن می‌گویم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان تهران یک رویه غلط وجود دارد که باید آن را اصلاح کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه ما منکر فعالیت و خدمات بالای نظام بانکی استان تهران نیستیم، گفت: ما باید به عنوان کارگزار حاکمیت سیاست‌های ابلاغی دولت را اعمال کنیم، اما متأسفانه سیستم بانکی ما در استان تهران رویه‌ای جدا از حاکمیت را اعمال و به سلیقه خودش عمل می‌کند.

او با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید در طول حاکمیت عمل کنند و سخت گیری‌های بی مورد و سلیقه‌ای را کنار گذارند، تصریح کرد: در حالی که بانک‌های استان تهران با بخشنامه‌های ابلاغی دولت مشکل دارند و در منابع داخلی تعامل خوبی دارند، اما هنگامی که زمان عمل به تکالیف دولت می‌رسد طوری عمل می‌کنند که این کار انجام نشود و مصداق آن هم رفتار بانک‌ها با بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) است

امامی امین بیان کرد: اگر سیستم بانکی پاسخگو نباشد و نتوانیم از خدمات آن‌ها کمک بگیریم، به وظایف حاکمیتی هم نمی‌توانیم عمل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه عملکرد بانکی استان تهران در کشور در رتبه پانزدهم است، تصریح کرد: این رتبه در شأن تهران به عنوان پایتخت نیست و قطعا استان تهران باید رتبه یک کشور را داشته باشد.

او گفت: بانک‌ها یا باید رویه کارشان را تغییر دهند و یا ما از دستگاه‌های بالادستی کمک می‌گیریم.

امامی امین با اشاره به اینکه بانک‌ها مدعی هستند که ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند، تصریح کرد: این تسهیلات در حوزه خدمات و بازرگانی پرداخت شده و پرداختی‌ها در حوزه تولید با ارزش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: ما نمی‌گوییم که به بازرگانی و خدمات تسهیلات ندهند، اما نباید سهم تولید را هم به آن‌ها بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار