امام جمعه یزد گفت: بسیاری از گران‌فروشی‌ها و احتکار‌ها به دلیل کم رنگ شدن فرهنگ ایثار در جامعه است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیشب در دیدار رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران،  گفت: امروز در بین برخی از افراد جامعه، ارزش‌ها از جمله ایثار، کمک به دیگران، تلاش برای رفع مشکلات جامعه و موارد مختلف دیگر از این قبیل کم‌رنگ شده است.

او ادامه داد: مصداق این موضوع را می‌توان در قضیه گران شدن دلار و مشکلات اقتصادی در کشور مشاهده کرد، زمانی که بسیاری از کارخانه‌داران و فروشندگان بزرگ به جای اینکه انبار‌های خود را برای کنترل قیمت راهی بازار کنند تا اجناس گران نشوند، برعکس اقدام به احتکار برای گران شدن و سود بیشتر کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این موضوع خود یک علامت خطر است، تصریح کرد: امروز همه مسئولان به ویژه روحانیت و پاسداران وظیفه دارند به منظور امیدآفرینی در بین مردم و تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها و با جدیت بیشتر قدم بردارند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه بسیج باید بیش از پیش در میان مردم باشد و برای رفع مشکلات مردم به صورت جهادی فعالیت کند، گفت: امروز دیگر زمان آن نیست که طرح ارائه کنیم و اگر رد شد، کار را کنار بگذاریم، الان باید اتمام حجت کنیم که اگر طرح را اجرا می‌کنید که هیچ و گرنه خودمان باید به میدان بیاییم و برای رفع مشکلات مردم کار کنیم.

احمد حق طلب مسوول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: اگر بتوانیم روحیه ایثار، شجاعت، فداکاری، شهادت، وحدت، خودباوری و سایر ویژگی‌های بارز این دوران را به نسل جدید منتقل کنیم در بسیاری از عرصه‌ها موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آید چرا که دشمن بیش از موشک‌ها و پیشرفت‌های اقتصادی از چنین روحیه‌هایی می‌ترسد.

او افزود: تلاش ما این است که انتظار‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را محقق کنیم و بتوانیم به گونه‌ای فعالیت کنیم که فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار و بزرگی در تمام استان‌ها انجام شود.

حق طلب گفت: با توجه به برگزاری کنگره‌های متعدد در استان‌های مختلف امروز تجربه بسیار خوبی در این عرصه داریم و می‌توان انتظار داشت که کنگره یزد یکی از بهترین کنگره‌ها برگزار شود.

او از ازدواج یک هزارو ۵۰۰ جوان در بندرعباس و در قالب کنگره شهدای این استان خبر داد و گفت: در این رابطه برای تمام این زوجین جهیزیه تامین شد و مراسم عروسی آن‌ها با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم هرمزگان برگزار شد.

حق طلب تصریح کرد: علاوه بر این به تعداد کل شهدای بندرعباس که یک هزار و ۵۰۰ نفر بود، بسته‌هایی برای کمک به معیشت خانوار‌های محروم این استان ایجاد شد و همین تعداد یتیم هم تحت پوشش و حمایت قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار