نایب رئیس اسبق مجلس گفت: نقش‌آفرینی زنان در ایران بالاست و دشمنان نقشه‌های مختلفی برای آسیب زدن به بانوان طراحی می‌کنند.

صدربه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب‌الدین صدر در همایش قانونگذاری مادرانه اظهار کرد: در دوره مجلس توفیق همکاری با خانم بهروزی را داشتم، ایشان یک نماینده فعال بود و در تمام اتفاقات مجلس در خط امام و رهبری انجام وظیفه می‌کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: او در تمام جلسات در اداره مجلس کمک می‌کرد تا قوه قانونگذاری در مسیر نظام و انقلاب حرکت کند؛ در مجلسی که تعداد نمایندگان زنش کم بود حضور یک زن می‌توانست خیلی موثر باشد.

او در مورد ویژگی‌های حضرت زهرا(س) و دختر بزرگوارشان حضرت زینب(س) عنوان کرد: حضرت زهرا(س) اولین شهید دفاع از ولایت بود و حضرت زینب(س) هم به تعصی از مادر بزرگوارشان در کنار امام حسین(ع) قرار گرفتند و پیام‌آور عاشورا شدند، اگر ایشان نبودند در حال حاضر پیام عاشورا شاید این گونه مخابره نمی‌شد.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اصطلاح که اگر زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند کاملاً درست است، زیرا خطبه‌های حضرت زینب(س) اساس حکومت اموی را بهم ریخت، معتقدم این افراد باید الگوی زن‌های ما باشند، هم به لحاظ ویژگی فردی مانند عفاف و هم به لحاظ ویژگی‌های اجتماعی مانند خطبه‌های حضرت زهرا(س).

صدر ادامه داد: خانم‌ها۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند و در دانشگاه‌ها این رقم بیش از ۵۰ درصد است، در برهه‌ای که قرار بود جراحی‌های زنان به خود زنان واگذار شود که هجمه سنگینی به این تصمیم وارد شد و دلیل مخالفان این بود که زنان جراح‌های خوبی نیستند، اما ما در حال حاضر شاهد این هستیم که زنان بهترین جراح‌های کشور هستند. با این وجود زنان در عرصه مدیریت کشور نقش پررنگی ندارند، در صورتی که خانم‌هایی که تخصص لازم را دارند باید در عرصه سیاسی ورود پیدا کنند.

او با بیان اینکه از ۲۹۰ نفر نماینده فقط ۱۷ نفر آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: معتقدم خانم‌ها نباید فقط در کمیسیون زنان مجلس حضور داشته باشند، بلکه اگر توانایی خاصی دارند باید در کمیسیون مربوطه شرکت کنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در آستانه انتخابات حضور داریم، گفت: به دلیل مشکلاتی که در مدیریت اجرایی کشور وجود دارد، مردم رغبتی به حضور در انتخابات مجلس ندارند و خانم‌ها در این شرایط می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقش‌آفرینی زنان در کشور ما بالا است و دشمنان برای ما نقشه‌های مختلفی طراحی می‌کنند تا به خانم‌ها در جامعه ما آسیب بزنند، زیرا خانم‌ها نقش مهمی در کشور دارند و در حوزه قانونگذاری می‌توانند موثر باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار